مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس اتحادیه مشاوران املاک :

رشد ۱۷ درصدی معاملات مسکن

عصر ساختمان- رئیس اتحادیه مشاوران املاک کشور از رشد ۱۷ درصدی معاملات مسکن در تابستان امسال در مقایسه با تابستان پارسال خبر داد.

رشد ۱۷ درصدی معاملات مسکن
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، حسام عقبایی گفت : اوایل سال 96 به دلیل ماه رمضان و مصادف شدن با زمان انتخابات ، شاهد افزایش معاملات نبودیم.
    وی ادامه داد: در تابستان آمار معاملات خرید و فروش در شهر تهران سیر صعودی داشت و در شهر تهران 17 هزار و 314 قرارداد خرید و فروش ثبت شده است و در مجموع میانگین معاملات در نیمه نخست سال سیر رو به رشدی داشته است.
    عقبایی ادامه داد: امسال برغم اینکه افزایش قیمت در بخش مسکن نداشتیم ، اجاره بها 7 تا 10 درصد رشد داشت که در پاییز و زمستان به دلیل کاهش جابجایی ، کمتر می شود و 5 درصد کاهش خواهد داشت.
    وی تاکید کرد : کاهش نرخ سود بانکی یکی از دغدغه های مردم است و عده ای فضای روانی در جامعه ایجاد می کنند که مسکن افزایش قیمت خواهد داشت.
    عقبایی ادامه داد : در نیمه دوم سال وضع بازار مسکن تغییر خواهد کرد و معاملات بیشتر خواهد شد.
    وی افزود : روند خروج از رکود با سرعت بیشتری پیش می رود و معاملات افزایش می یابد و در چند ماه اخیر هم آمار پروانه های ساختمانی رو به افزایش بوده است.
    عقبایی افرود : در نیمه دوم سال افزایش نسبی قیمت صورت می گیرد و تا 10 درصد خرید و فروش مسکن رشد می کند.
    ­رئیس اتحادیه مشاوران املاک افزود : نرخ سود بانکی در این تحولات بی تاثیر نیست و نقدینگی در بانکها وجود دارد اما 40 درصد نقدینگی بازار در بخش مسکن است و امن ترین حوزه اکنون بخش مسکن است.
    وی تاکید کرد : بازار مسکن مانند سایر بازارها نیست و رشد قیمت نامتعارف نخواهد داشت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی