مدیران خودروعصر اعتبار

۷۰ هزار مترمربع نقشه ساختمانی برای زلزله زدگان خراسان شمالی تهیه شد

عصر ساختمان- رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی گفت: تا پایان مردادماه امسال ۷۰ هزار مترمربع نقشه ساختمانی برای آسیب دیدگان از زلزله در این استان تهیه شده است.

۷۰ هزار مترمربع نقشه ساختمانی برای زلزله زدگان خراسان شمالی تهیه شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، علی اکبر رمضانی اظهار کرد: این میزان نقشه ساختمانی برای 248 پروژه ساختمانی تهیه شده است.
    رمضانی با اشاره به افزایش میزان تهیه نقشه ساختمانی در این استان گفت: میزان تهیه نقشه ساختمانی در این استان طی پنج ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به لحاظ مساحت بناهای ساختمانی، 82 درصد افزایش یافته است.
    رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در پنج ماهه امسال 322 هزار و 847 مترمربع نقشه در این سازمان تهیه شده است که 70 هزار مترمربع از این میزان، مربوط به طرح های بازسازی منازل زلزله زدگان بوده است.
    وی افزود: نقشه های تهیه شده در این مدت برای اجرای یکهزار و 70 پروژه بوده است که 248 مورد مربوط به طرح های بازسازی منازل زلزله زدگان است.
    وی خاطرنشان کرد: ساخت و سازها برای تعمیر و بازسازی واحدهای آسیب دیده از زلزله، یکی از دلایل افزایش میزان ساخت و ساز در این استان بوده است اما به طور کلی امسال ساخت و ساز رونق گرفته است.

    * بهبود شرایط برای رونق ساخت و ساز
    رمضانی گفت: در پنج ماهه سال گذشته 173 هزار و 259 مترمربع نقشه ساختمانی در این استان تهیه شده بود.
    وی خاطرنشان کرد: میزان نقشه های ساختمانی تهیه شده در این استان طی پنج ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال به لحاظ متراژ سطح اجرای ساختمانی 82 درصد و به لحاظ تعداد پروژه ها 92 درصد رشد داشته است.
    رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی گفت: امسال شرایط برای ساخت و ساز بهبود یافته است و خوشبختانه این صنعت رونق گرفته است.
    وی با بیان اینکه صنعت ساختمان بخش بسیار بزرگی از اشتغال را به خود اختصاص داده است اظهار کرد: امید می رود با مشارکت بیشتر مردم و با رونق ساخت و ساز کسب و کار نیز در این استان رونق گیرد.
    وی با اشاره به افزایش برخی از اقلام مصالح ساختمانی گفت: برای کمک به رونق صنعت ساخت و ساز باید قیمت های مصالح ساختمانی کنترل شود.

    * رونق به صنعت ساخت و ساز خراسان شمالی بازگشته است
    معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی نیز با بیان اینکه ساخت و ساز در این استان رونق گرفته است گفت: پیش بینی می شود افزایش ساخت و ساز در نیمه دوم سال بیشتر باشد.
    مجید محمدی اظهار کرد: اکنون رونق به صنعت ساخت و ساز بازگشته است و شاهد افزایش ساخت ساختمان در شهرهای مختلف استان هستیم.
    وی افزود: پیش بینی می شود در نیمه دوم سال، صنعت ساخت و ساز بیش از پیش رونق گیرد و نقدینگی مردم بیشتر به سمت ساخت و ساز سوق داده شود.
    محمدی گفت: با کاهش نرخ سود سپرده های بانکی، تمایل مردم به سپرده گذاری در بانک ها کاهش یافته و نقدینگی بیشتری به سمت سرمایه گذاری در بخش ساختمان سوق داده شده است.
    وی با بیان اینکه مشوق ها و اعتبار تسهیلاتی که به بخش مسکن داده شده است نیز در رونق صنعت مسکن موثر بوده است تصریح کرد: اعتبارات تسهیلاتی بویژه اعتبارات احیای بافت فرسوده توانسته است به رونق صنعت ساخت و ساز کمک کند.
    محمدی افزایش قیمت برخی از اقلام مصالح ساختمانی را از دغدغه های صنعت ساخت و ساز عنوان کرد و گفت: قیمت میلگرد و برخی مصالح امسال افزایش یافته است که هزینه های تمام شده تولید ساختمان را بالا می برد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار