مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی

پرونده مسکن مهر در استان مرکزی بسته شد

عصر ساختمان- مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: پرونده مسکن مهر این استان در دولت تدبیر و امید با تحویل ۳۶ هزار واحد مسکن به متقاضیان درشهرهای بالای ۲۵ هزار نفرجمعیت بسته شد.

پرونده مسکن مهر در استان مرکزی بسته شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، مجید شارقی افزود: سهمیه این استان ساخت و تحویل 40 هزار واحد مسکونی بود که در مجموع 36 هزار واحد تحویل متقاضیان شده و سه هزارو 700 واحد نیز یا متقاضی ندارد یا در مرحله اسکلت ساختمان (فوندانسیون) باقی مانده است.
    مجید شارقی افزود: مشکلاتی و نواقصی که در مسکن مهر استان وجود دارد به پیمانکار و مدیرعامل شرکت تعاونی بر می گردد و اداره کل راه و شهرسازی فقط واگذار کننده زمین و معرفی کننده متقاضیان برای دریافت تسهیلات بانکی بوده است.
    وی، با یادآوری اینکه اجرای طرح مسکن مهر از سال 88 در این استان آغاز شده است، اظهار کرد: مسکن مهر در قالب شهرهای زیر25 هزار نفر جمعیت، بافت فرسوده، شهرهای بالای 25 هزار نفر جمعیت و شهرهای جدید اجرا شد.
    وی گفت: در شهرهای جدید با 25 هزار نفر جمعیت از 23 هزار و 629 واحد 23 هزار و 200 واحد تحویل و بقیه به علت نقص پرونده و نداشتن متقاضی امکان ادامه اجرای طرح وجود ندارد.
    مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی با یادآوری اینکه اجرای طرح مسکن مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت برعهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است، گفت: از مجموع 9 هزار و 844 واحد مسکن مهر، هفت هزار و 500 واحد به متقاضیان بنیاد مسکن واگذار شده است.
    شارقی افزود: سه هزار و 600 واحد مسکن مهر در بافت فرسوده نیز توسط افراد خود مالک با دریافت تهسیلات در شهرهای سطح استان مرکزی ساخته شده است.
    وی اظهار کرد: یکهزار و 524 واحد در شهر مهاجران اراک نیز با متقاضیان واگذار شده است.
    مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: از مجموع یکهزار و 131 واحد مسکن مهر در شهر امیرکبیر اراک ساخت 200 واحد تمام شده است و 931 واحد باقی مانده نیز توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان تکمیل خواهند شد.
    شارقی افزود: اشکال در برخی طرح ها تعجیل در امور اجرایی و نوع واگذاری طرح های انبوه سازی به پیمانکاران بوده است که مشکلاتی را برای طرح مسکن مهر ایجاد کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی