مدیران خودروعصر اعتبار

سد بفراجرد خلخال امسال به آبگیری نمی رسد

عصر ساختمان- فرماندار خلخال گفت: با توجه به حجم عملیات باقیمانده برای تکمیل طرح احداث سد مخزنی خانقاه بفراجرد این شهرستان ، این سد تا پایان امسال به مرحله آبگیری نمی رسد.

سد بفراجرد خلخال امسال به آبگیری نمی رسد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، فریدون بابایی روز دوشنبه در بازدید از عملیات اجرایی پروژه احداث سد خانقاه بفراجرد خلخال افزود: در حال حاضر این طرح با 92 درصد پیشرفت فیزیکی در حال تکمیل و آماده سازی برای بهره برداری است.
    وی بیان کرد: با توجه به حجم پنج هزار و 800 متر مکعبی عملیات باقیمانده حفاری و تزریق بتون در بدنه سد، آبگیری آن تاپایان امسال بعید بنظر می رسد.
    وی با بیان اینکه تاکنون برای اجرای عملیات احداث این سد بالغ بر 300 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده گفت: برای تکمیل و بهره برداری کامل از ساختمان سد بفراجرد خلخال 350 میلیارد ریال اعتبار نیاز است که 190 میلیارد ریال از این اعتبار بدهی پیمانکار مجری طرح است.
    بابایی اظهار کرد: سد مخزنی خانقاه بفراجرد خلخال با ظرفیت گنجایش 5.4 میلیون مترمکعب آب با هدف تامین آب شرب شهر خلخال در میان مدت و تامین آب زراعی 150 هکتار از اراضی پایاب احداث می شود.
    به گفته وی ، با تکمیل عملیات اجرایی طرح خط انتقال آب از این سد تا تصفیه خانه به طول 11 کیلومتر و نیز تکمیل عملیات اجرایی ساخت تصفیه خانه آب شرب شهر خلخال شهروندان این شهر از آب کاملا سالم ، بهداشتی و تصفیه شده بهره مند خواهند شد.
    وی گفت: طرح ساخت تصفیه خانه آب شرب شهر خلخال نیز برای نخستین بار در استان اردبیل با استفاده از روش بی او تی و با سرمایه گذاری 450 میلیارد ریالی کنرسیوم پنج شرکت معتبر کشور در حال اجراست و پیش بینی می شود تا سال آینده و زمان پایان کار عملیات اجرایی سد بفراجرد تکمیل و مورد بهره برداری قرار بگیرد.
    بابایی اظهار کرد: در حال حاضر شهرستان خلخال با بیشترین سهم تولید آب و تولید بیش از3.5 میلیون متر مکعب آب در سال کمترین بهره برداری از آب تولیدی خود را داشته و این امر ناشی از بی توجهی به ایجاد زیرساخت های لازم برای بهره برداری از آب از جمله احداث سدهای کوچک و بزرگ در سطح منطقه است.
    خلخال در جنوب اردبیل و در همسایگی استان گیلان واقع است. این شهرستان بواسطه بارش های مناسب و نیز جاری شدن رودخانه قزل اوزن در آن دارای منابع آبی غنی می باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار