مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس انجمن سنگ‌ ایران خبر داد:

صادرات ۲ میلیارد دلاری سنگ‌های تزئینی ایران

وزارت اقتصاد از مالیات بستن به واحدهای سنگبری کوتاه نیامد

عصر ساختمان:رئیس انجمن سنگ‌ ایران از هدفگذاری صادرات ۲ میلیارد دلار صادرات خبر داد و گفت: مشکل مالیاتی واحدهای سنگ‌بری و معادن هنوز حل نشده است.

صادرات ۲ میلیارد دلاری سنگ‌های تزئینی ایران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۱:۰۰

    به گزارش «عصر ساختمان» به نقل از اقتصادنیوز، ابوالقاسم شفیعی، با اشاره به تعطیلی معادن سنگ‌های تزئینی اظهار کرد: بر اساس آمارهای جدید وزارت صنعت، معدن و تجارت، حدود 1200 معدن از 1800 معدن سنگ‌‌ تزئینی کشور تعطیل شده است.

    رئیس انجمن سنگ‌ ایران افزود: این رقم نشان می‌دهد بیش از 35 درصد از معادن سنگ غیرفعال هستند. در معادن فعال نیز با ظرفیت کامل بهره‌برداری صورت نمی‌گیرد.

    به گفته او به دلیل حقوق دولتی سنگین و رکود ساخت و ساز در کشور، صنایع ساختمانی از جمله صنعت سنگ آسیب بسیاری دیده و دولت باید برای بهبود این وضعیت تمهیدات ویژه‌ای بیاندیشد.

    رئیس انجمن سنگ ایران گفت: در پسابرجام امیدواریم با گشایش ال‌سی و بهبود روابط بانکی، بسیار از معادن تعطیل دوباره فعال شوند و مشکل مالیاتی آنها با وزارت صنعت برطرف شود. این در حالی است که تنها مساعدت وزارت اقتصاد به صنعت سنگ استهمال بدهی مالیاتی سال‌های قبل واحدهای سنگبری بود.

    این فعال بازارسنگ پیش‌بینی کرد: در سال 95 وضعیت کسب و کار معادن سنگ بهبود پیدا می‌کند و سال 96 سال مطلوبی برای معادن سنگ تزئینی کشور خواهد بود.

    او افزود: انجمن سنگ‌آهن هدفگذاری کرده ظرف چهار سال آینده به دو میلیارد دلار صادرات سنگ دست پیدا کند و اگر این امر محقق شود امیدواری بسیاری در این حوزه وجود دارد. این در حالی است که الان ترکیه با صادرات 2.5 میلیارد دلاری با وجود اینکه ذخایر سنگ آن یک سوم ایران است، از ما پیشی گرفته است.

    این کارشناس عرصه سنگ‌های تزئینی تصریح کرد: ما اگر بتوانیم خلاهای دوران تحریم را با بهبود روابط بین‌المللی و روابط اقتصادی که لغو تحریم‌ها در اختیارمان گذاشته است، برطرف کنیم می‌توانیم 2.5 میلیارد دلار صادرات سنگ طی چهار سال آینده داشته باشیم و با این فرآیند حداقل 80 هزار شغل جدید در کشور به وجود بیاوریم. این موضوع هم در رفع معضل بیکاری موثر است و هم سبب توسعه اقتصادی کشور خواهد شد.

    به گزارش اقتصادنیوز، این اظهارات در حالی است که در سال‌های اخیر رقابت نفس‌گیری که ایران در زمینه صادرات سنگ‌های تزئینی با کشورهای منطقه داشته، تحریم‌های اقتصادی و سختی روابط اقتصادی سبب شده کشورهای دیگر بازارهای صادراتی متعلق به ایران را از آن خود کنند و همین موضوع تبعاتی برای معدن‌داران کشور به بار آورد.

    اگرچه در داخل کشور هم نیز شرایط سخت اقتصادی آنها را در سایه واردات ضعیف‌تر کرده است. از این رو در حال حاضر بسیاری از قطب‌های سنگ‌بری کشور که واحدهای تولیدی اصفهان صدرنشین آنها است در معرض تعطیلی قرار دارند. گرچه بسیاری از آنها هم اکنون تعطیل شده‌اند اما واحدهای فعالی هم که به حیات خود ادامه داده‌اند هم اکنون با مشکل مالیات دست و پنجه نرم می‌کنند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو