مدیران خودروعصر اعتبار

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی خبر داد

پیشنهاد تسهیل استفاده از تسهیلات مسکن به دولت رفت

عصر ساختمان- معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: به پیشنهاد وزارت راه کارگروهی در دولت مشغول بررسی پیشنهاد افزایش سقف تسهیلات، دوره بازپرداخت و کاهش مدت زمان انتظار دریافت تسهیلات صندوق یکم در دولت است.

پیشنهاد تسهیل استفاده از تسهیلات مسکن به دولت رفت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از فارس، حامد مظاهریان امروز در حاشیه مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس که در ساختمان شهید دادمان وزارت راه و شهرسازی برگزار شد، در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: یکی از گروه‌های اصلی هدف در خانه دار شدن، خانه اولی‌ها هستند.

    وی ادامه داد: طبق تجربه گروه‌هایی که برای بار اول می‌خواهند خانه‌دار شوند همه هزینه خرید خانه را به صورت پول نقد ندارند،بنابراین باید در کنار پس‌انداز از طریق تسهیلات بانکی به آنها کمک کرد.

    مظاهریان اظهار داشت: در این راستا ضروری است 80 درصد قیمت مسکن از طریق بانک به متقاضیان خانه اولی تسهیلات پرداخت شود و 20 درصد هم به صورت نقد آورده آنها باشد و این مبتنی بر آن باشد که بانک‌ها بر پس‌اندازهای آینده حساب کنند.

    معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه صندوق پس‌انداز یکم دو سال است که فعالیت می‌کند،افزود: در حال حاضر 260 هزار نفر خانوار در این صندوق پس‌انداز کردند.

    وی ادامه داد: نرخ سود تسهیلات صندوق پس‌انداز یکم 8 درصد در بافت فرسوده و 9 و نیم درصد در دیگر مناطق است و هر 6 ماه یک برابر میزان سپرده تسهیلات داده می‌شود.

    مظاهریان افزود: سیاست ما این است که رقم تسهیلات را افزایش و زمان انتظار دریافت تسهیلات کاهش و همچنین مدت زمان بازپرداخت اقساط افزایش یابد.

    وی گفت: در مرحله اول پیشنهاد اولیه این بود که افزایش یک برابری در ازای هر 6 ماه به 5 ماه کاهش یابد. یعنی زمان ماندن نقدینگی به جای یک سال، 10 ماه شود.

    معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی افزود: نرخ سود تسهیلات در حال حاضر همان 8 و 9 و نیم درصد برای صندوق پس‌انداز یکم است و این کمترین میزان سود تسهیلات بانکی و مناسب است اما قطعا هر چه نرخ سود کاهش یابد اقساط هم کاهش می‌یابد. در این راستا این کاهش نرخ سود تسهیلات صندوق پس‌انداز یکم در هیأت دولت مطرح است که در قالب کارگروهی با حضور بانک مسکن و وزیر اقتصاد منابع در حال سنجش است.

    مظاهریان با بیان اینکه صندوق پس‌انداز یکم منحصرا مربوط به بانک مسکن است، گفت: تا پیش از این دیگر بانک‌ها از ورود به ارائه تسهیلات مسکن منع می‌شدند اما از 2 سال پیش این ممانعت برداشته شده ولی بانک‌ها حرکتی جدی نداشتند.

    وی در ارزیابی قیمت مسکن در کشور، گفت: بازار با شیب ملایمی حرکت می‌کند و این نشانه رونق است اگر شیب شدید باشد قطعا به جهش ناگهانی قیمت‌ها می‌انجامد. ما از رونق بخش مسکن در بخش مصرف دفاع می‌کنیم نه سفته‌بازی.

    معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی همچنین درباره رقم افزایش قیمت مسکن در سال جاری گفت: این رقم کمتر از نرخ تورم و معادل 5.6 درصد است در حالی که از رقم 10درصد تورم پایین‌تر است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو