مدیران خودروعصر اعتبار

رویکرد پاییزی نرخ اجاره

عصر ساختمان- برخلاف ۳ ماه تابستان ۹۶ در ابتدای فصل پاییز که بازار با افت تقاضای شدید همراه است، صاحب خانه ها رویکرد خود را برای واگذاری خانه تغییر دادند و خانه های خود را به صورت ترکیبی به مستاجران پیشنهاد می دهند. در کل تابستان امسال فراز و نشیب های زیادی برای مستاجران داشت .

رویکرد پاییزی نرخ اجاره
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان»، به طوری که در ابتدای سال با صحبت هایی که از نرخ سود بانکی در بین اذهان شنیده می شد مالکان نرخ اجاره را افزایش دادند. همانطور که در سال گذشته با کاهش نرخ سود بانکی هیچ اتفاقی برای صنایعی همچون مسکن نیافتاد امسال هم شاهد تغییر محسوسی در بازار نبودیم.
    در این میان مهرماه سال گذشته، بازار اجاره بها که نیمی از سال را پشت سر گذاشته بود دچار افزایش 50 درصدی اجاره شد. به همین طریق در سال 96 نیز تا کنون افزایشی در بازار اجاره داشتیم که به گفته مسئولین 10 درصد است. البته لازم به ذکر است این آماردر بین فعالان بازار رشدی در نزدیک به 50 درصد را نشان می دهد.
    چند روزی است که مالکان فایل های خود را به صورت ترکیبی در مشاورین املامک برای اجاره دادن ثبت می کنند و نرخ رهن و اجاره برایشان بسیار با اهمیت شده است. افت تقاضا درنیمه دوم سال و کاهش نرخ سود بانکی از مهمترین این عوامل به شمار می رود. لازم به ذکر است در حال حاضر در تجریش یک واحد 49 متری با 85 میلیون تومان ودیعه ماهانه 3 میلیون 500 تومان اجاره و یک واحد 150 متری در شهرک غرب با 150 میلیون تومان ودیعه و 2 میلیون تومان اجاره داده می شود. همچنین یک واحد اداری در تهرانپارس با 40 میلیون تومان ودیعه 1 میلیون تومان اجاره ماهانه واگذار میشود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی