مدیران خودروعصر اعتبار

بدری:

لزوم بهره‌مندی اقشار ضعیف از تسهیلات صندوق مسکن‌یکم بدون سپرده‌گذاری

عصر ساختمان- سخنگوی کمیسیون عمران مجلس اعتقاد دارد که دولت باید شرایطی ایجاد کند تا اقضار ضعیف جامعه بدون سرپده گذاری از تسهیلات صندوق پس انداز مسکن یکم بهره مند شوند.

لزوم بهره‌مندی اقشار ضعیف از تسهیلات صندوق مسکن‌یکم بدون سپرده‌گذاری
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از خانه ملت، صدیف بدری،  فعالیت صندوق پس انداز مسکن یکم را ارزیابی کرد و گفت: صندوق پس انداز مسکن یکم در واقع از محل وصولی اقساط مسکن مهر، تسهیلاتی برای مسکن و ساخت و ساز در اختیار افراد به خصوص خانه اولی ها قرار می دهد.

    عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی توضیح داد: در واقع دولت به بانک مسکن اجازه داده است که اقساط مسکن مهر را به بانک مرکزی بر نگرداند و از همین منبع تسهیلاتی با سود نزدیک به 9 درصد برای ساخت و ساز مسکن داده می شود و مابه تفاوت آن را بانک مسکن کارسازی می کند.

    نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس دهم شورای اسلامی با بیان اینکه هر طرحی نقاط ضعف و قدرت خود را دارد، در خصوص ایراد صندوق پس انداز مسکن یکم گفت: ایرادی که به کارکرد این صندوق وارد می شود این است که باید افراد به مدت یکسال مبلغ مشخص را سپرده گذاری کنند و همین امر باعث می شود بخشی از اقشار ضعیف جامعه نتوانند از این تسهیلات بهره مند شوند.

    وی اظهار داشت: دولت باید تمهیداتی بیندیشد تا اقشار متوسط و رو به پایین جامعه که تاکنون از تسهیلات دولتی برای خرید مسکن استفاده نکرده اند بتوانند به صورت سهل الوصول از تسهیلات صندوق پس انداز مسکن استفاده کنند.

    این نماینده مجلس ضمن دفاع از طرح صندوق پس انداز مسکن یکم بیان داشت: این صندوق نقش بسزایی در حمایت از خانه دار شدن زوج های جوان و رونق بازار مسکن دارد اما باید بانک مرکزی نواقض آن را مرتفع کند،  البته وزارت راه و شهرسازی طرح های دیگری برای رونق ساخت و ساز دارد که می تواند به حل دغدغه این بخش کمک کند.

    بدری، روند فعالیت صندوق پس انداز یکم را تشریح کرد و گفت: برای استفاده از تسهیلات صندوق، باید سپرده مشخصی به مدت یکسال در پس انداز شود و سپس می توان دو برابر مبلغ سپرده شده را با سود 8 تا 9 درصد برای خرید مسکن از صندوق گرفت، اما موضوع این است که افراد ضعیف جامعه از عهده سپرده اولیه بر نمی آیند.

    سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی پیشنهاد داد: دولت به اقشار ضعیف جامعه که تاکنون از تسهیلات دولتی استفاده نکرده اند  وام مسکن بدون سپرده گذاری اختصاص دهد با این کار انگیزه ی خرید مسکن در زوج های جوان تقویت می شود.

    وی در خصوص بار مالی داشتن این پیشنهاد گفت: این پیشنهاد بار مالی ندارد، چرا که بانک مسکن منابع مالی مناسبی از سوی بانک مرکزی در اختیار دارد و می تواند با کارسازی چنین شرایطی را برای اقشار خاص فراهم کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو