مدیران خودروعصر اعتبار

مسکن مهر تا پایان سال ۹۵ تکمیل نمی شود

عصر ساختمان:رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با رئیس جمهور رئیس جمهورجهت پیشگیری از افزایش جهشی قیمت مسکن مکاتباتی صورت گرفته است، گفت:مسکن مهر نه تنها تا پایان سال ۹۴ بلکه تا پایان سال ۹۵ نیز تکمیل نمی شود.

مسکن مهر تا پایان سال ۹۵ تکمیل نمی شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۲:۰۰

    به گزارش «عصر ساختمان» به نقل از خانه ملت، سید مهدی هاشمی، با بیان اینکه مطالعات انجام شده در 50 سال گذشته نشان دهنده جهش افزایش قیمت در بخش مسکن بین 2-4 سال گذشته است، گفت:هم اکنون دوره رکودی بخش مسکن را طی می کنیم، که این سبب شده انرژی این بخش جمع شود و به احتمال زیاد در سال آینده آزاد می شود.

    نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه اخطار این افزایش قیمت از سال گذشته به دولت داده شده است، افزود:طی مکاتبات کتبی به رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی این دغدغه منعکس شده که رابطه عرضه و تقاضا که یک رابطه مستقیم، قدیمی و اثبات شده است را مورد توجه قرار دهند.

    تقاضاها در بخش مسکن انباشته شده و عرضه حداقلی است

    هاشمی با بیان اینکه تقاضاها انباشته شده و عرضه حداقلی است، ادامه داد: در پایان سند چشم انداز باید 20 میلیون واحد مسکونی در کشور وجود داشته باشد،در حال حاضر 17 و نیم میلیون واحد وجود دارد که 7 و نیم میلیون آن فرسوده و غیر ایمن است و تنها 10 میلیون واحد قابل سکونت استاندارد موجود است.

    وی اظهار داشت: اگر به صورت پر فشار کار شود، حداقل باید سالی 1 میلیون واحد ساخته شود که آن سقف پر شود.

    سال گذشته حدود 370 هزار پروانه صادر شده است

    هاشمی با اشاره به اینکه حدود 3 سال شرایط رکودی بر بخش مسکن حاکم است، افزود:در سال گذشته حدود 370 هزار پروانه صادر شده و مسکن مهر که تا پایان سال 94 باید تمکیل می شد تا پایان سال 95 هم تکمیل آن بعید به نظر می رسد.

    وی با بیان اینکه دولت باید با برخی اقدامات باید با افزایش عرضه از افزایش قیمت پیشگیری کند، ادامه داد:بخشی از اقدامات در این زمینه می تواند به زمین، تسهیلات، تخفیفات روی پروانه و انشعابات قیمت مسکن کنترل و کاهش یابد.

    طرح مسکن اجتماعی  حتی در وزارتخانه جمع بندی نشده است

    این نماینده مردم در مجلس نهم با اشاره به اینکه دولت و وزیر راه و شهرسازی در ایتدای تشکیل دولت اظهار داشته اند که تعهدات دولت گذشته به نام مسکن مهر  را انجام خواهند داد، تصریح کرد:دولت همچنین در ابتدای تشکیل کابینه از طرح جدیدی به نام مسکن اجتماعی خبر داد، اما نه تنها طرح مسکن مهر تکمیل نشد بلکه طرح مسکن اجتماعی نیز حتی در وزارتخانه جمع بندی نشده است.

    هاشمی با بیان اینکه یک نگرانی جدی در بخش مسکن وجود دارد، افزود:مهمترین نیاز اقشار جامعه بخش مسکن است که اصلی ترین سرمایه مردم در این بخش صرف می شود.

    رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:امیدواریم دولت در رابطه با افزایش قیمتی که رخ خواهد داد، اقدامات و پیش بینی های لازم را انجام دهد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو