مدیران خودروعصر اعتبار

درخواست شهردار تهران از دانش‌آموزان برای بهبود زیست شهری

عصر ساختمان- شهردار تهران صبح امروز شنبه به همراه جمعی از مسوولان لشگری و مدیران شهری در دبیرستان ماندگار البرز زنگ آغاز سال تحصیلی جدید را نواخت.

درخواست شهردار تهران از دانش‌آموزان برای بهبود زیست شهری
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، محمد علی نجفی در آیین بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید در دبیرستان ماندگار البرز گفت: خوشحالم در جمع دانش‌آموزانی که سرمایه‌های این کشور هستند و معلمان فرهیخته آنها و همچنین جمعی از مسوولان و نخبگان شهرمان حضور پیدا کرده و در مراسم باشکوه آغاز سال تحصیلی شرکت کردم.

    وی افزود: سلام به دانش‌آموزان و دانشجویانی که از امروز برای تقویت علمی خود تلاش می‌کنند. سلام بر معلمانی که در سراسر کشور ایثار و فداکاری خود را در راه انتقال علم و معرفت آغاز می‌کنند.

    شهردار تهران با اشاره به تقارن آغاز سال تحصیلی جدید و ایام ماه محرم ادامه داد: از سویی نسیم آغاز سال تحصیلی و شروع کار مدارس و از سوی دیگر نسیم محرم و عاشورا در کشور ما وزیدن کرده است. لذا سال تحصیلی جدید سالی استثنایی محسوب می‌شود. مهر امسال تحت تاثیر آموزه‌های آموزگار بزرگ شهامت و شهادت، آزادی و عدالت اباعبدالله‌الحسین قرار دارد. آموزگار بزرگی که 14 قرن پیش ظلم‌ستیزی، شهامت و ایثار را به ما آموخت، لذا امسال باید آموزه‌های این آموزگار بزرگ در مقابل چشمان همه معلمان، دانش‌آموزان و دانشجویان قرار گیرد.

    نجفی تاکید کرد: مکتب اباعبدالله الحسین (ع) مکتب استقامت است. استقامت در راه خدا و در برابر هر نوع انحراف و کج‌روی در جامعه و  در مقابل بی‌عدالتی و بی انصافی در جامعه ایستادگی کردن. امیدواریم هرچه بیشتر از درس‌هایی که امام حسین (ع) برای ما به یادگار گذاشته است، بیاموزیم و در زندگی عملی خود وارد کنیم.

    شهردار تهران با تاکید بر اینکه قیام حسینی، قیام شور و شعور است، ابراز امیدواری کرد که حرکت دانش‌آموزان در سال تحصیلی جدید همراه با شور و شعور باشد. بی‌تردید قیام کربلا هر دوی این مسائل را برای ما به یادگار گذاشته است. آموزش و پرورش در هر جامعه‌ای کارکردهای مختلفی دارد و جامعه و مسوولان از آموزش و پرورش انتظارات بسیاری دارند، لذا از همه دانش‌آموزان انتظار می‌رود در مسیر حرکت خود به آموزه‌های دینی و اخلاقی توجه داشته باشند.

    نجفی افزود: ایجاد آرامش درونی  و آمادگی جوانان کشور برای زندگی اجتماعی براساس انصاف، تعادل و مداراست و همه این موارد در قیام حسینی دیده می‌شود.

    وی بار دیگر با اشاره به تقارن آغاز سال تحصیلی جدید و ایام ماه محرم گفت: همه مسوولان باید حداکثر استفاده را از این تقارن داشته باشند و در کنار آموزش‌های فنی و فرهنگی مساله توجه به اخلاق، دین و معنویت را در صدر آموزه‌های خود قرار دهند.

    شهردار تهران تاکید کرد: انقلاب ما، تحت تاثیر قیام امام حسین (ع) شکل گرفت و بعدها نیز از جنگ تحمیلی، عشق به امام حسین (ع)، شهروندان ما را به جبهه‌ها کشاند و پس از آن نیز آنچه که جوانان ما را در دفاع از حقیقت در عراق و سوریه به عنوان یک وظیفه به حرکت وا می‌دارد، تحت تاثیر قیام امام حسین (ع) بوده است.

    نجفی ادامه داد: تلاش امروز دانش‌آموزان ضمانتی است برای کامیابی‌های فردای جامعه ما و بی‌تردید فردای جامعه ما توسط شما جوانان رقم خواهد خورد. لذا باید کار کنیم و جامعه و اولیای شما به وجود شما افتخار کند.

    شهردار تهران خطاب به دانش‌آموزان دبیرستان ماندگار البرز گفت: از شما دو انتظار می‌رود، با توجه به اینکه این دبیرستان در طول تاریخ جایگاه تربیت افراد بزرگی بوده است و افراد بسیاری در شکوفایی این دبیرستان تلاش بسیاری کردند. مرحوم مجتهدی به عنوان بنیانگذار این دبیرستان و مدیران بسیار دیگری که برای این دبیرستان تلاش کردند همگی به گردن شما دانش‌آموزان حق دارند. لذا باید در عمل نشان دهید که دانش‌آموزان این کانون علمی و فرهنگی هستید. شما باید به تاریخ این دبیرستان توجه کنید و مسوولان و فرهیختگان این کشور را به عنوان الگو قرار دهید و با عزمی راسخ و تلاشی مضاعف به الگویی که مدنظرتان است برسید.

    نجفی ادامه داد: شما به بهبود زیست شهری باید کمک کنید. هم خودتان باید شهروندان شایسته‌ای برای کلانشهر تهران باشید و هم دیگران را تحریک و تشویق به رعایت حقوق و اخلاق شهروندی کنید.

    شهردار تهران تاکید کرد: در شعارهای خود اعلام کرده بودم که ظرف 4 سال آینده مردم باید در شهر تهران به آرامی زندگی کنند. انسان‌ها باید شرایط معنوی و فرهنگی جامعه را درک کنند و از بالندگی و رشد برخوردار باشند و همه اینها مستلزم برقراری حکومت آرامش در شهر باشند.

    نجفی افزود: باید به اخلاق و حقوق شهروندی پایبند باشیم و آسایش شهروندان و زندگی راحت آنها در حوزه مسائل مادی برقرار شود، در حقیقت باید حمل و نقل ما از آسایش کافی برخوردار باشد، اشتغال در شهر باید از شرایط مناسب برخوردار باشد و در همه در این موارد شما می‌توانید به مجموعه آموزش و پرورش و شهرداری تهران کمک کنید. شهرداری تهران تسهیل‌گر فعالیت‌های این شهر است. بی‌تردید شهروندان تا زمانی که احساس مسوولیت نکنند نمی‌توان شهر را به آرامش و آسایش رساند.

    شهردار تهران در خاتمه به افزایش ارتباط میان شهرداری تهران و آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود:در شهرداری برنامه‌ای داریم تا با مجموعه آموزش و پرورش ارتباط گسترده‌تری داشته باشیم و طرح‌هایی را به اجرا بگذاریم تا دانش‌آموزان را به رعایت حقوق و اخلاق شهروندی و ارائه راهکارهای مناسب محله خود تشویق کنیم، امیدواریم از پتانسیل دانش‌آموزان و دانشجویان استفاده کنیم تا شهری درخور نظام جمهوری اسلامی و پایتخت کشورمان را بنا کنیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو