مدیران خودروعصر اعتبار

آخوندی در مراسم افتتاح مرکز توسعه کارآفرینی بانک مسکن؛

حرکت بازار مسکن به سمت خانه‌های ۵۰ تا ۷۰ متری

عصر ساختمان- با توجه به کاهش بعد خانوار، عمده تقاضای بازار مسکن به سمت واحدهای ۵۰ تا ۷۰ متری تغییر کرده است.

حرکت بازار مسکن به سمت خانه‌های ۵۰ تا ۷۰ متری
نسخه قابل چاپ
جمعه ۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از جام نیـوز، عباس آخوندی که در مراسم افتتاح مرکز توسعه کارآفرینی بانک مسکن سخن می گفت، با بیان اینکه فناوری های مدرن جای فناوری های سنتی را گرفته است، افزود: باید بر اساس این فناوری های نوین از بازارهای داخلی عبور و به بازارهای بین المللی نگاه کنیم.

    وی با بیان اینکه در بخش مسکن بعد خانوار از پنج نفر به 3 و 2 دهم نفر کاهش یافته است، گفت: در نتیجه این تغییر روند جمعیتی تقاضا از مسکن لوکس و بزرگ مقیاس به خانه های 50 تا 70 متری تغییر کرده است و سیاستگذاری بخش مسکن باید به سمت تقاضای واقعی بازار حرکت کند.

    وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: ساماندهی مسکن 11 میلیون حاشیه نشین با ساخت مسکن مهر، تفاوت زیادی دارد و وقتی قرار است مسائل بافت حاشیه ای حل شود یعنی می خواهیم با 11 میلیون یا چهار میلیون خانوار گفتگو کنیم.

    آخوندی در بخش دیگری از اظهارات خود به مشکلات حمل و نقل اشاره و تصریح کرد: در حوزه حمل و نقل بین المللی ایران عضو تعداد زیادی از موافقت نامه ها و پروژه های بین المللی است اما راندمان آنها در عمل پایین است. علت آن نبود راهبرهای بین المللی است که کالا را از چند کشور از جمله ایران عبور دهد و به کشور مقصد برساند. آیا شرکت های حمل و نقل سنتی ایران می توانند این کارها را انجام دهند؟
    وزیر راه و شهرسازی باتاکید بر اینکه باید در سیاستگذاری های جدید خود به سمت دانش بنیان و درون زا بودن اقتصاد حرکت کنیم، گفت: دولت باید به جای حل مسئله صورت مسئله را درست مطرح کند و حل مسئله را به محافل دانشگاهی واگذار کند و همچنین دولت باید اختیارات را در اختیار شهروندان قرار دهد تا آزادانه از آن استفاده کنند، آنچه می تواند برای یک فرد مزیت اقتصادی و رقابتی ایجاد کند دسترسی به اطلاعات است. از سوی دیگر آنچه می تواند فساد ایجاد کند انحصار اطلاعات است. دسترسی آزاد به اطلاعات از نتایج دوران مدرن است.

    وی افزود: در ایران وقتی صحبت از دسترسی آزاد به اطلاعات می شود بسیاری از آن برداشت اطلاعات سیاسی می کنند در حالی که لزوما هر اطلاعاتی، سیاسی نیست. همین اطلاعات مربوط به حمل و نقل و مسکن می تواند اطلاعات باشد. چهار سال پیش با آقای کشاورزیان از سازمان راهداری و مرکز مدیریت راه ها بازدید کردیم در آنجا متوجه شدم که این دوربین ها عنوان ابزار اطلاعاتی مدیران راهداری است نه مردم. سامانه 141 را ایجاد کردیم و در حال حاضر هر شهروند می تواند از طریق اینترنت ببیند که چه ترافیکی در جاده ها وجود دارد. بنابراین امثال این مسائل اطلاعات هستند نه اطلاعات سیاسی. مردم هم دیگر لازم نیست برای استفاده از اطلاعات جاده ها از جملات گنگ رسانه های دیگر استفاده کنند.

    آخوندی تاکید کرد: باید به دنبال اصل دسترسی آزاد به اطلاعات در حوزه شهرسازی مناقصه ها، پروژه های برون سپاری، طرح های جامع و تفضیلی شهرها که اطلاعات عمومی هستند ، حرکت کنیم. به همین خاطر تمام اطلاعات وزارت راه و شهرسازی در اختیار مردم قرار می گیرد و روز شنبه دستورالعمل اجرای این کار را تمام دستگاه های تابع این وزارت ابلاغ خواهم کرد.

    وزیر راه و شهرسازی درباره استفاده از فناوری های نوین در وزارت راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: این وزارت که با نام وزارت طرق و شوارع در سال 1286 به عنوان اولین وزارتخانه ایران ایجاد شده یک وزارت سنتی است که از سیستم های سنتی استفاده می کند و امیدوارم بتوانیم بحث فناوری های نوین را در همه سیاست های مسکن و حمل و نقل ایجاد کنیم.

    آخوندی خاطرنشان کرد: سامانه تنظیم گری بازار استارآپ ها و تجارت های نوپا در داخل دولت در حال تهیه است و هر دستگاه نیز به طور خاص موظف شده است دستورالعمل های مربوط به این حوزه را تهیه کند به همین منظور وزارت راه و شهرسازی نیز مرکز جدید با نام مرکز توسعه در دست تاسیس دارد تا در این مرکز نگاه های نوین به فرایند سیاستگذاری تدوین شود.

    سازندگان وارد بافت های فرسوده شوند
    وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در حوزه مسکن به دنبال بازآفرینی بافت فرسوده هستیم، از شرکت‌هایی که در بیرون شهر ساخت و ساز می کنند ؛ خواست در بافت فرسوده وارد شوند.

    عباس آخوندی در مراسم افتتاح مرکز توسعه کارآفرینی بانک مسکن گفت: این‌ مرکز باید این مسئله را هم ساماندهی کند تا شرکت‌های مسکن ساز در بافت‌های فرسوده با مردم همکاری کنند.

    وی افزود: ایران در حوزه‌های مسکن و حمل‌ونقل نیازمند اندیشه‌های فراملی است و وقتی وارد بحث‌های جدید می شویم هم تقاضا در حال تغییر است و هم امکان ارائه خدمات نوین وجود دارد.

    وزیر راه و شهرسازی گفت: نمی‌توانیم بازار آی تی را مانند بازار خودروسازی محدود کنیم، مجبوریم در این حوزه‌ها فهم جهانی داشته باشیم.

    عضو کابینه دولت دوازدهم با بیان اینکه بازارهای مجازی، نحوه تبادل اطلاعات و غیره اتفاقات بسیار بزرگی را در دنیا ایجاد کرده است، افزود:‌ پذیرش این تغییر از سوی سیاستگذار اولین گام برای اصلاح است که معمولا این کار با مقاومت‌های بسیار زیادی مواجه می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو