مدیران خودروعصر اعتبار

حال و هوای بازار مسکن در زمستان

پیش‌بینی بازار در سال آینده

عصر ساختمان:وضعیت بازار مسکن در نیمه‌های زمستان چگونه است؟ آیا در سال آینده رونق به بازار مسکن برخواهد گشت؟ اینها سوالاتی است که برخی از مشاوران املاک به آنها پاسخ داده‌اند.

حال و هوای بازار مسکن در زمستان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۶:۰۰

    به گزارش «عصر ساختمان» به نقل از اقتصادنیوز، به تازگی حسام عقبایی، اظهار کرد که میزان معاملات مسکن در دی‌ماه حدود 10 درصد نسبت به آبان و آذرماه افزایش پیدا کرده است، همچنین بر اساس آخرین گزارش بانک مرکزی حجم معاملات واحدهای مسکونی در دی‌ماه سال 1394 معادل 16.3 هزار واحد بود که نشان از افزایش 8.5درصدی نسبت به ماه مشابه سال قبل می‌‌دهد.

    اما وضعیت بازار مسکن در نیمه‌های زمستان چگونه است؟ از نظر مشاوران املاک هم بازار مسکن در دی‌ماه وضعیت بهتری داشته است؟ آیا در سال آینده رونق به بازار مسکن برخواهد گشت؟ اینها سوالاتی است که برخی از مشاوران املاک در نقاط مختلف تهران به آنها پاسخ داده‌اند.

    یکی از مشاوران املاک در شرق تهران درباره وضعیت بازار مسکن در زمستان امسال به اقتصادنیوز گفت: اینکه می‌گویند معاملات مسکن در دی‌ماه بسیار بیشتر از ماه‌های گذشته بوده، درست نیست، زیرا تنها در رهن و اجاره شاهد رونق نسبی بازار بودیم و میزان معاملات خرید و فروش مسکن که عامل اصلی در ایجاد رکود بازار مسکن است، تغییر چندانی نکرده است؛ با این وضع من فکر نمی‌کنم که بازار مسکن حداقل تا نیمه‌های سال آینده تغییری کند.

    یکی دیگر از مشاوران املاک در غرب تهران نیز بیان کرد: میزان معاملات مسکن، یعنی هم میزان خرید و فروش‌ها و هم رهن و اجاره‌های مسکن همچون ماه‌های گذشته بسیار بد بوده و بازار هیچ‌گونه تغییری نکرده است.

    مشاور املاکی در شمال تهران بیان کرد: میزان معاملات خرید و فروش تا حدی نسبت به ماه گذشته بهتر بوده، اما با این حال باز هم نسبت به سال‌های پیش بازار بدی را گذرانده‌ایم، اما معاملات رهن و اجاره در دی‌ماه بسیار بد بوده و وضعیت بدتری نسبت به ماه‌های گذشته را شاهد بودیم.

    مشاور املاک دیگری در جنوب تهران گفت: همیشه وضعیت بازار مسکن در شش ماه اولیه سال بسیار بهتر از شش ماه دوم سال است، امسال نیز همانند سال‌های گذشته بازار به همین صورت بوده، البته تفاوت امسال با سال‌های گذشته در این است که بازار در نیمه اول سال هم وضعیت مناسبی نداشت، اما با این حال از نیمه دوم بسیار بهتر بود.

    او در ادامه بیان کرد: از نظر من بازار مسکن تا دوسال دیگر هم رونقی نخواهد گرفت و همچنان در رکود خواهد ماند.

    یکی دیگر از مشاوران املاک در شهر تهران درباره بازار مسکن در فصل زمستان گفت: وضعیت بازار مسکن در دی‌ماه تفاوت چندانی با ماه‌های گذشته نداشت، اما چند روزی است که مقداری تماس‌های تلفنی و همچنین مراجعات بیشتر شده و این نشانه‌های خوبی است، اما با این حال تفاوتی در میزان معاملات دیده نشده و تنها می‌توان گفت که مردم فکر‌هایی در سر دارند.

    او در ادامه بیان کرد: از نظر من بازار مسکن تنها زمانی رونق می‌گیرد که مردم پول‌های خود را از بانک‌ها بیرون کشیده و شروع به خریدن ملک کنند.

    این مشاور املاک در ادامه اظهار کرد: الان من شخصی را می‌شناسم که بیش از 200 واحد مسکونی فروخته نشده دارد، از نظر من زمانی که این شخص ببیند که متقاضی برای ملکش زیاد شده و تعدادی از ملک‌هایش را بفروشد، آن زمان با دیدن وضعیت بهتر بازار تصمیم می‌گیرد که قیمت‌ها را بالا ببرد، بنابراین از نظر من سال آینده با توجه به اینکه مقداری تقاضا برای مسکن بیشتر می‌شود، در نتیجه قیمت‌ها نیز کمی افزایش می‌یابد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی