مدیران خودروعصر اعتبار

بی‌تاثیری کاهش نرخ سود بانکی بر قیمت اجاره‌بها

عصر ساختمان- رئیس اتحادیه مشاوران املاک با بیان اینکه اکنون در بین مستأجران این دغدغه وجود دارد که کاهش نرخ سود بانکی باعث افزایش اجاره بها شود گفت: کاهش نرخ سود بانکی تأثیری در قیمت اجاره بها نخواهدداشت.

بی‌تاثیری کاهش نرخ سود بانکی بر قیمت اجاره‌بها
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان»، رئیس اتحادیه مشاوران املاک با اشاره به کاهش نرخ سود بانکی در بازار مسکن گفت:‌ تأثیرگذاری کاهش نرخ سود بانکی بر مسکن به دو شکل است؛ هم می‌تواند قیمت خرید و فروش مسکن را جابه جا کند و هم می‌تواند در میزان اجاره بها مؤثر باشد.
    حسام عقبایی با بیان اینکه تأثیر کاهش نرخ سود بانکی در بخش  خرید و فروش مسکن مثبت است گفت:‌خروج سرمایه از بانک به سمت بازار مسکن می‌تواند باعث رونق ساخت و ساز  و افزایش سرمایه‌گذاری در این بخش شود که این روند مثبتی برای رونق مجدد ساخت و ساز در حوزه مسکن و بازار آن است.
    عقبایی با بیان اینکه با کاهش نرخ سود بانکی بانکها قادر خواهند بود سود نرخ تسهیلات برای خرید مسکن را کمتر کنند و به این صورت در بازار تقاضا ایجاد کنند گفت:‌از طرف دیگر وقتی سرمایه‌گذاری به سمت ساخت و ساز رفت 1300 شغل مرتبط با مسکن نیز فعال خواهد شد و کشور از رکودی که اکنون گرفتار آن است خارج خواهد شد.
    رئیس اتحادیه مشاوران املاک درباره تأثیر کاهش نرخ سود بانکی در بازار اجاره بها گفت: این دغدغه اکنون در بین مستأجران وجود دارد به ما نیز انتقال دادند که کاهش نرخ سود بانکی باعث افزایش اجاره بها می‌شود اما این تحلیل صحیحی نیست و کاهش نرخ سود بانکی هیچ تأثیری در قیمت اجاره بها نخواهد داشت.
    وی افزود: موجری که تصمیم داشته باشد اجاره دریافت کند کاری به نرخ سود بانکی ندارد و اجاره دریافت می‌کند و در بین موجران افراد کمی وجود دارند که به فکر گرفتن ودیعه و سرمایه‌گذاری آن در بانک باشند  و تأثیرگذاری آنها به میزانی نیست که بخواهد بازار اجاره را تغییر دهد.
    عقبایی با بیان اینکه تأثیر در این زمینه بیشتر روانی است گفت: تغییرات محدودی که در این زمینه رخ می‌دهد به جهت فعالیت برخی سود جویان و سوداگران است که با فعالیتهای خود می‌خواهند به این بهانه قیمت اجاره بها را افزایش دهند که وظیفه رسانه‌ها آگاه سازی در این زمینه است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی