مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرعامل سازمان ملی زمین‌و‌مسکن تشریح کرد؛

آمادگی سازمان برای تخصیص مسکن مهر فاقد متقاضی به مسکن اجتماعی

عصر ساختمان- معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام این مطلب که ، ۹۸۹ هزار و ۵۳۹ واحد مسکن مهر از مجموع یک میلیون و ۲۰۲ هزار و ۹۴۷ واحد مسکن در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر جمعیت به بهره‌برداری رسیده و ۵۴ هزار و ۶۱۳ واحد نیز آماده افتتاح است از آمادگی سازمان ملی زمین و مسکن برای تخصیص واحدهای مسکونی فاقد متقاضی به طرح مسکن اجتماعی خبر داد.

آمادگی سازمان برای تخصیص مسکن مهر فاقد متقاضی به مسکن اجتماعی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از پایگاه وزارت راه و شهرسازی، حمیدرضا عظیمیان معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین‌و‌مسکن، آخرین وضعیت مسکن مهر در شهرهای بالای 25هزار نفر که آماده سازی آنها برعهده سازمان ملی زمین‌و‌مسکن است را تشریح کرد و گفت: حسب دستور رئیس‌جمهوری و وزیر راه و شهرسازی که مقرر شده تا پایان سال جاری، پرونده مسکن مهر بسته شود سازمان اقدام به تکمیل واحدها کرده است که از مجموع یک میلیون و 202 هزار و 947 واحد مسکن مهر در شهرهای بالای 25 هزار نفر، نزدیک به یک میلیون واحد آن به اتمام رسیده و بهره‌برداری شده است.

    معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: دولت محترم 700 میلیاردتومان برای خدمات روبنایی مصوب کرد که 400 میلیارد تومان آن از محل املاک سازمان ملی زمین‌و‌مسکن و فروش واحدهای تجاری سهم سازمان است که حسب مصوبه هیات وزیران، سازمان، مبلغ فوق را (400  میلیاردتومان) جهت تکمیل خدمات روبنایی در استان‌ها تامین اعتبار  می‌کند و در حال دادن مجوزهای لازم در این‌باره هستیم.

    عظیمیان با تاکید بر این مطلب که مصوبه هیات‌وزیران به سازمان کمک بسیاری کرد و به سازمان این اجازه را داد تا از محل منابع خود به صورت ملکی و غیرملکی خدماتی را قابل بهره‌برداری کند، در مورد آمار دقیق مسکن‌های مهر در شهرهای بالای 25 هزار نفر، گفت: سهمیه سازمان ملی زمین و مسکن در شهرهای بالای 25 هزار نفر، یک میلیون و 202 هزار و 947 واحد مسکونی در سراسر کشور بوده که تاکنون 989هزار و 539 واحد آن افتتاح شده است.

    مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن ادامه داد: 54 هزار و 613 واحد مسکونی از تعداد کل یک میلیون و 202 هزار و 947 واحد نیز آماده افتتاح است که مجموع واحدهای آماده و افتتاح شده مسکن مهر 115هزار و 35 واحد است.

    وی همچنین خاطرنشان کرد: مجموعه مسکن‌های مهر مشکل‌دار نیز 85 هزار و 368 واحد مسکونی است که 56 هزار و 315 واحد آن فاقد متقاضی، 19هزار و 26 واحد دارای متقاضی زیر 30 درصد و 10 هزار و 27 واحد نیز دارای مشکلات حقوقی هستند.

    این مقام‌مسئول سازمان ملی زمین‌و‌مسکن تصریح کرد: مسکن‌های مهری که زمین آنها توسط سازمان تامین شده است و به اشکال مختلف به غیر از آنهایی که در محاکم در حال رسیدگی هستند تا پایان سال جاری تمامی می‌شود و به بهره‌برداری خواهد رسید.

    عظیمیان همچنین از حل مساله مسکن های مهر فاقدمتقاضی به چند روش خبر داد و گفت: با کمیته امداد امام‌خمینی و بنیاد مسکن انقلاب‌اسلامی در حال رایزنی هستیم تا مسکن‌های‌مهر فاقد متقاضی را برای خانواده‌های دومعلول و یا افرادی که واجد شرایط دریافت مسکن اجتماعی هستند اختصاص دهیم.

    وی افزود: سازمان آمادگی دارد تا مسکن‌های‌مهر فاقد متقاضی را به صورت تفاهمات و توافقاتی دو جانبه در اختیار کمیته امداد و یا بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای اجرای طرح مسکن اجتماعی قرار دهد.

    معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در مجموع مقرر شده تا مسکن‌های مهری که شامل طرح دعوا در محاکم است و آنهایی که پیشرفت‌شان به زیر 30 درصد می‌رسد را کنار بگذاریم. همچنین، مسکن‌های مهری که پیشرفت فیزیکی آنها زیر 30 درصد است باید به طور کلی تعیین تکلیف شود.

    وی تاکید کرد: تمامی مسکن های مهر تحت مسئولیت سازمان به غیر از مسکن های مهری که پرونده شان در محاکم است و یا پیشرفت فیزیکی زیر 30 درصد دارند که مجموع مسکن های مهر مشکل دار، 10 هزار و 27 واحد است، مابقی تا پایان سال جاری به اتمام رسیده و بهره‌برداری خواهند شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو