مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس اتاق بازرگانی سمنان در گفت و گو با عصر ساختمان خبر داد

تولید ۵ میلیون تن گچ در سال ۹۴/ایران دومین تولید کننده گچ در دنیاست

عصر ساختمان- جمعه ای با بیان این که ایران با ظرفیت تولید سالانه ۱۳ میلیون تن گچ، دومین تولیدکننده گچ در دنیاست اظهار داشت:استان سمنان در سال ۹۳، ۹ میلیون تن و در سال ۹۴ ،۵ میلیون تن گچ تولید کرده است.

تولید ۵ میلیون تن گچ در سال ۹۴/ایران دومین تولید کننده گچ در دنیاست
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۵:۰۰

    علی اصغر جمعه ای رئیس اتاق بازرگانی سمنان و عضو هیات رئیسه انجمن صنایع گچ ایران در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری «عصر ساختمان» در خصوص وضعیت تولید گچ توضیحاتی ارایه کرد و گفت:تولید گچ به تبع رکود در بازار ساختمان  دچار رکود شده و کارخانه ها با کمتر از 50 درصد ظرفیت اشان فعالیت می کنند.
    وی  اظهار داشت: تعداد واحدهای تولید گچ در کشور حدود 165 واحد و سهم شهر سمنان از این تعداد 44 واحد است.همچنین تعداد معادن مورد بهره برداری کشور  285 معدن  بوده و استان سمنان 61معدن فعال دارد.
    جمعه ای با بیان این که ایران با  ظرفیت تولید سالانه  13 میلیون تن گچ، دومین تولیدکننده گچ در دنیاست اظهار داشت:استان سمنان در سال 93، 9 میلیون تن  و در سال 94 ،5 میلیون تن گچ تولید کرده است.
    وی در پاسخ به این که با وجود تولید بالا میزان صادرات این محصول چگونه است؛ اظهار داشت: صادرات گچ در کل کشور در مجموع 2 یا 3 درصد بیشتر نیست. گچ های ساختمانی  بیشتر به عراق صادر می شود و گچ های ترکیبی علاوه بر عراق به آسیای میانه نیز صادر می شود.البته همان طور که گفتم به دلیلی رکود در صنعت ساختمان علاوه بر کاهش صادرات گچ های ساختمانی گچ های ترکیبی نیز با کاهش صادرات مواجه شده است.
    وی ادامه داد: البته صادرات به مولفه های بسیاری بستگی دارد که شاید مهم ترین آن ها حمل و نقل باشد. با توجه به حجم بالای گچ امکان حمل و نقل آن به راحتی امکان پذیر نیست. در مجموع باید بگویم قدرت رقابت با رقبای خارجی را نداریم.
    وی با اشاره به این که گچ در ساخت ساختمان نسبت به دیگر مصالح ساختمانی کمترین حجم را دارد؛ تصریح کرد: فراورده های گچی نسبت به تولید گچ بسیار کم بوده و باید در صنایع تبدیلی توجه بیشتری به این موضوع شود.البته این مساله نیاز به تکنولوژی و نقدینگی دارد اما متاسفانه در این زمینه کمتر شاهد سرمایه گذاری بوده ایم.
    وی اظهار امیدواری کرد:امیدوارم دولت و مسوولان  در شرایط پسا تحریم برای خروج صنایع از رکود تدبیری بیندیشند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار