مدیران خودروعصر اعتبار

معاون ‌بهره‌برداری راه‌آهن خبر داد

تکمیل شبکه ترانزیتی راه‌آهن‌های آسیایی‌‌ در ایران

عصر ساختمان: معاون بهره‌برداری و سیر و حرکت راه‌آهن گفت: شرکت راه‌آهن طبق برنامه ششم توسعه، شبکه‌های ترانزیتی کریدورهای شمالی-جنوبی و شرقی-غربی و شبکه ترانزیتی راه‌آهن‌های آسیایی در محدوده کشور را تکمیل می‌کند.

تکمیل شبکه ترانزیتی راه‌آهن‌های آسیایی‌‌ در ایران
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از فارس، حسین عاشوری اظهار داشت: حجم بالای ترابری در بسیاری از محورهای برون‌شهری و حومه‌ای، اندک بودن طول شبکه راه‌آهن ایران نسبت به جمعیت و وسعت کشور، بالا بودن نرخ سوانح رانندگی و تصادفات در کشور، بالا بودن شاخص مصرف انرژی در بخش حمل و نقل جاده‌ای، استهلاک بالای‌ شبکه و ناوگان در بخش جاده‌ای در مقایسه با بخش ریلی و افزایش شدید تقاضای حمل و نقل‌، از جمله ابعاد مورد نظری هستند که در تدوین استراتژی و سیاست‌های بلند مدت راه‌آهن و ارتقای سهم حمل و نقل باری و مسافری به آنها توجه شده است.

    وی ادامه داد: تدوین استراتژی و سیاست‌های بلند مدت راه‌آهن در حالی صورت گرفته است که ضمن ارتقای سهم بار و مسافر از طریق توسعه ناوگان، به افزایش خدمات برای ارتقای بازده سرمایه‌گذاری کمک کند.

    معاون بهره‌برداری و سیر و حرکت راه‌آهن افزود: با توجه به ضرورت‌های توسعه‌ راه‌آهن از دیدگاه بین‌المللی، شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران‌ ملزم است که به طور مدام به دنبال بهبود عملکرد از طریق کاهش هزینه‌ها‌، نوآوری محصولات، بهبود کیفیت و ایجاد بهره‌وری مناسب بوده و در این عرصه‌ رقابت، به دنبال کسب مزیت‌هایی باشد که ایجاد ارزش کند.

    وی به برخی از ضرورت‌های توسعه راه‌آهن کشور از دیدگاه بین‌المللی‌ اشاره کرد و گفت:‌ ‌‌دارا بودن مرزهای وسیع در شمال با کشورهای آسیای میانه و قفقاز، عدم دسترسی مناسب کشورهای آسیای میانه و قفقاز به آب‌های آزاد بین‌المللی، همسایگی با کشورهای افغانستان و پاکستان در شرق، دسترسی به آب‌های آزاد در جنوب و دریاچه خزر در شمال، دارا بودن بنادر فعال در جنوب و شمال کشور و ثبات سیاسی حاکم بر کشور، از دلایلی است که موجب شده است کشورهای منطقه مایل به همکاری‌‌های ریلی با ایران‌ باشند.

    عاشوری افزود: همچنین عبور کریدورهای ترانزیت بین‌المللی و نیز‌ ایجاد سیستم حمل و نقلی ایمن و انبوه، موجب شده است نوک پیکان کشورهای منطقه و دیگر کشورهای دنیا، تعامل برای همکاری‌های ریلی و توسعه روابط بین‌المللی با ایران باشد.

    معاون بهره‌برداری و سیر و حرکت راه‌آهن یادآور شد: با توجه به اهداف بلند مدت توسعه‌ شبکه ریلی کشور و بر اساس سند چشم‌انداز بیست‌ساله‌ نظام و قانون برنامه‌ ششم توسعه‌، راه‌آهن کشور همه عزم خود را جزم کرده تا در برنامه ششم توسعه، شبکه‌های ترانزیتی کریدورهای شمالی – جنوبی و شرقی – غربی و شبکه ترانزیتی راه‌آهن‌های آسیایی در محدوده کشور را تکمیل کند.

    وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی شد راه‌آهن‌های سریع‌السیر مسافری برای ارتباط کلان‌شهرها و مراکز مهم گردشگری‌ احداث شود، گفت: هدفگذاری اتصال شبکه راه‌آهن به بنادر مهم کشور، معادن، مراکز مهم تولیدی و صنعتی و کشاورزی‌ و مراکز استان‌ها‌ و رفع تنگناهای شبکه ریلی موجود با استفاده از روش‌هایی نظیر دو خطه کردن‌، برقی کردن خطوط پر ترافیک طبق قانون برنامه ششم، ‌در دستور کار است.

    معاون بهره‌برداری و سیر و حرکت راه‌آهن یادآور شد: راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران ‌در جهتی حرکت می‌کند که ضمن شناخت کافی‌ قابلیت‌های خود و استفاده‌ صحیح از آنها و آشنایی با مزیت‌های رقابت ناشی از ترغیب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این حوزه، جهت انجام امور فوق ‌گام‌ها‌ی مؤثری بردارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو