مدیران خودروعصر اعتبار

آخوندی:

علاقه‌مندیم به اروپایی‌ها امتیاز بدهیم

عصر ساختمان- وزیر راه و شهرسازی از پیشنهاد پرداخت وام ۷۰میلیون یورویی به ایران توسط فرانسوی‌ها برای نوسازی صنعت هوانوردی و ارتقای سیستم‌ها خبر داد و گفت: علاقه‌مندیم امتیازاتی را در بنادر، مناطق آزاد و شهر فرودگاهی امام به اروپایی‌ها بدهیم.

علاقه‌مندیم به اروپایی‌ها امتیاز بدهیم
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از تسنیم، عباس آخوندی در جلسه مشترک با دبیر دولت فرانسه در امور اتحادیه اروپا اظهار کرد:‌ طی مذاکراتی که با دولت فرانسه صورت گرفت در خصوص تأمین مالی پروژه‌ها در قالب وام‌های خزانه‌داری فرانسه به نتیجه رسیدیم و پاریس دراین‌باره طرح روشنی را به ما ارائه می‌کند.

    وی از پیشنهاد اعطای اعتبار 70 میلیون یورویی فرانسه به ایران خبر داد و گفت: اکنون نامه‌ امضاشده این وام از سوی وزیر اقتصاد فرانسه توسط دبیر دولت فرانسه در امور اتحادیه اروپا و امور خارجه این کشور به ایران آورده شده که به‌عنوان آغاز یک دورهٔ جدیدی از جهت اعطای اعتبارات مالی بین فرانسه و ایران خواهد بود.

    وی با ابراز امیدواری که "مذاکرات در سطح دو دولت و سیستم‌های بانکی دو کشور به راهکارهای خیلی روشنی دست یابد" افزود: قاعدتاً انتظار ما و شما این است که کشورهای اروپایی و اتحادیه اروپا بتوانند از شرکت‌های اروپایی برای فعال شدن در بازار ایران حمایت کنند.

    وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد:‌ در حوزه هوایی اعم از فرودگاه، هواپیما، موتور و تمام بیزینس‌های مرتبط با صنعت هوانوردی به‌دنبال نوسازی و ارتقای سیستم‌ها هستیم. حوزه دوم که به‌شدت برای ما مهم است بحث ریل است که خوشبختانه شرکت‌های فرانسوی اکنون با مقامات ریلی ایران مذاکرات مستقیمی را دارند.

    آخوندی بیان کرد:‌ هدف ما افزایش سهم حمل‌ونقل ریلی بار به 30 درصد و در مسافر به 20 درصد است و به همین خاطر نیازمند سرمایه‌گذاری زیادی در شبکه راه‌آهن و در بخش نوسازی واگن هستیم.

    وی با اظهار این‌که حمل‌ونقل حومه‌ای و حمل‌و‌نقل ریلی اطراف تهران و همچنین ریل‌پایه کردن بندر امام و شهید رجایی از جمله پروژه‌های مشخصی است که می‌توان با کمک فرانسه آنها را آغاز کرد، افزود: برقی‌کردن برخی محورهای مهم شبکه حمل‌ونقل ایران و هم‌چنین راه‌آهن تهران ــ تبریز نیز دیگر پروژه مهمی است که علاقه‌مندیم از جهت پشتیبانی مالی با دولت فرانسه دراین خصوص مذاکرات مشخصی را داشته باشیم.

    وی همچنین یادآور شد: مشخصاً به‌دنبال نوسازی 65هزار کامیون ایرانی هستیم، عمر این کامیون‌ها بالای 25 سال است و دو برابر نرمال گازوئیل مصرف می‌کنند و ایجاد آلودگی بسیار گسترده‌ای دارند. برای 17 هزار کامیون قرارداد نوسازی داریم و علاقه‌مندیم از سیستم‌های بین‌المللی برای این مهم کمک بگیریم.

    آخوندی با ابراز اینکه "در حوزه لجستیک فکر می‌کنیم که شرکت‌های اروپایی باید در ایران تأسیسات لجستیکی داشته باشند"، گفت: اگر شرکت‌های اروپایی از قبیل ایرباس و توتال می‌خواهند به بازار منطقه راه پیدا کنند نیازمند انبارهای بزرگ لجستیکی هستند این درحالی است که در حال حاضر شرکت‌های بزرگ اروپایی در ایران دپوی انبار خوبی ندارند و ما علاقه‌مندیم امتیازاتی را در بنادر و مناطق آزاد و حتی در شهر فرودگاهی امام برای دپوی تأسیسات لجستیکی به شما بدهیم.

    وزیر راه و شهرسازی گفت: این تصمیم علامتی است به بازار ایران که ورود اروپایی‌ها به ایران موقت نیست و فقط قصد فروش ندارند بلکه قصد اصلی پشتیبانی است و حضورشان حضور بلندمدتی است و دیگری اینکه یک بیزینس سودآوری برای اروپایی‌ها خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو