مدیران خودروعصر اعتبار

طرح تعریض «حرم شاه‌عبدالعظیم» در انتظار ۵۰۰ میلیارد تومان

عصر ساختمان- رییس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر تهران، ری و تجریش از نیاز ۵۰۰ میلیارد تومانی برای تملک خانه‌های باقیمانده طرح توسعه حرم شاه‌عبدالعظیم حسنی خبر داد.

طرح تعریض «حرم شاه‌عبدالعظیم» در انتظار ۵۰۰ میلیارد تومان
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، حسن خلیل‌آبادی با اشاره به بازدید اخیرش از طرح تعریض حرم شاه‌عبدالعظیم حسنی گفت: اقدامات خوبی از سوی شهرداری منطقه 20 برای بهسازی خیابان‌های حرم و کاروانسراهای داخل بازار انجام گرفته است.

    وی با بیان اینکه شهرداری منطقه 20 اقدامات زیادی برای بهسازی جداره‌های بازار سنتی منتهی به  حرم شاه‌عبدالعظیم حسنی انجام داده است، تصریح کرد: همچنین کاروانسرای متروکه‌ای که در خیابان حرم قرار داشت نیز با نظارت دقیق سازمان میراث فرهنگی در حال بازدید است.

    رییس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر تهران با بیان اینکه متاسفانه وضعیت املاک اطراف حرم خوب نیست، گفت: تملک بخشی از منازلی که در طرح توسعه حرم قرار داشتند مانده و این مساله سبب شده که علاوه بر نامناسب شدن چهره اطراف حرم، هم سکنه و هم زائران از این وضعیت ناراحت باشند.

    خلیل‌آبادی با بیان اینکه تملک خانه‌های اطراف حرم برای اجرایی کردن طرح توسعه حرم در حال انجام است،  ادامه داد: بنا به گفته مسوولان شهردای منطقه 500 میلیارد تومان لازم است که با توجه به محدودیت‌های مالی در شهرداری باید از مشارکت بخش خصوصی و... استفاده کرد.

    رییس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر تهران، ری و تجریش افزود: طرح تملک خانه‌های محدوده شرق و جنوب شرقی حرم مانده است و باید هرچه سریع‌تر این مساله رفع شود چراکه بیش از 60 درصد منازل اطراف حرم توسط شهرداری تملک شده اما از آنجایی که هنوز به دلیل عدم تملک خانه‌های باقی مانده نمی‌توان طرح توسعه را آغاز کرد، این خانه‌ها رها شده‌اند که باید فکری برای آنها اندیشید.

    بیش از 20 سال است که طرح توسعه حرم مطهر شاه عبدالعظیم حسنی معطل مانده است و بر اساس این طرح عملیات اجرایی آن به شعاع 200 مترمربع از حرم مطهر در زمینی به وسعت 20 هزار مترمربع آغاز می‌شود،  اما به دلایل مختلف از جمله همکاری نکردن شهروندان و موافقت نکردن آنها با قیمت های کارشناسی طرح به حالت تعلیق در آمد و بی نتیجه ماند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو