مدیران خودروعصر اعتبار

تشکیل قرارگاهی برای رسیدگی به وضعیت کودکان متکدی

عصر ساختمان- مدیرکل ساماندهی مشاغل و صنایع شهرداری تهران با بیان این که ساماندهی کودکان کار وارد مرحله جدیدی شده است، از تشکیل قرارگاهی برای رسیدگی به وضعیت کودکان متکدی و شبه متکدی خبر داد.

تشکیل قرارگاهی برای رسیدگی به وضعیت کودکان متکدی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از مهر، رضا قدیمی ضمن بیان اینکه خبر گفت: متاسفانه تعداد معدودی افراد سودجو و افرادی که هیچ گونه انصاف و وجدانی ندارند، کودکان معصوم شهر و حاشیه های شهر را به کار تکدی و شبه تکدی در سر چهار راه ها می گمارند که عمدتا هم به شکل باندی بوده و درآمدهای هنگفتی هم از این طریق کسب می کنند.

    وی با اشاره به اینکه کمک به این کودکان به شکل جدیدی آغاز و در حال انجام است، افزود: برای ساماندهی وضعیت این کودکان، قرارگاهی با ریاست فرماندار  تهران تشکیل شد که در این قرارگاه 16 ارگان وجود داشته و بحث ساماندهی کودکان کار را از سر چهارراه ها (عمدتا آنهایی که به شکل حرفه ای و به شکل باندی فعالیت می کنند) را به عهده گرفته است. جلسات این قرارگاه هفته ای دو بار برگزار شده و 16 دستگاه گشت با حضور مددکاران اجتماعی تشکیل شده که در سطح شهر گشت زنی می کنند و این کودکان معصوم را از دست سر دسته های این باندها نجات می دهند.

    مدیر کل ساماندهی مشاغل و صنایع شهرداری تهران تصریح کرد: این مراکز با کمک سازمان بهزیستی، کمیته امداد، قوه قضاییه، اداره اتباع، وزارت بهداشت، وزارت آموزش و پرورش و ارگان های زیادی ذی مدخل اداره می شوند اما ذات این قرارگاه این است که همه دور هم جمع می شوند و تصمیمات سریع گرفته می شود تا در رابطه با وضعیت این کودکان فی المجلس تعیین تکلیف شود و دیگر این کودکان در گیر و دار و پیچ و خم های اداری ما درگیر نشوند.

    وی ادامه داد: به این طریق وقتی کودکی جذب این قرارگاه می شود به سرعت تعیین و تکلیف می شود، به عنوان مثال مشخص می شود که اگر کودک جزو اتباع خارجی باشد چه کاری باید انجام داد و اگر داخلی باشد چه اقدامی باید صورت گیرد، همچنین مشخص می شود که آیا کودک اولیا دارد یا خیر؛ این کار بسیار پیچیده و حساس بوده و موارد زیادی از این کودکان وجود دارند که برای هر کدام از آنها باید اقدامات جداگانه ای صورت گیرد.

    قدیمی ضمن بیان اینکه با تشکیل این قرارگاه، کار با سرعت و دقت بیشتری صورت می گیرد، خاطرنشان کرد: ساختمان این قرارگاه را شهرداری در اختیار قرار داده و گشت های شهرداری و سازمان بهزیستی بصورت مشترک فعالیت می کنند و ارگان هایی که باید نظارت کنند، نظارت لازم را بر روی این موضوع دارند.

    وی همچنین در پایان اظهار کرد: روز گذشته جلسه ای با حضور نژاد بهرام، عضو شورای شهر پنجم، فرماندار و تعدادی از فعالان حوزه اجتماعی و خصوصا حوزه کودکان تشکیل شد، این جلسه به مدت سه ساعت به طول انجامید و در آن همه نقطه نظرات، نقدها، انتقادات و پیشنهاداتی که افراد حاضر به این طرح داشتند مطرح شد و ما از آن ها استفاده کردیم تا  برای اصلاح و تقویت این طرح تلاش بیشتری کنیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو