مدیران خودروعصر اعتبار

کارنامه تامین مالی پرونده مسکن مهر منتشر شد

عصر ساختمان- تازه‌ترین کارنامه تامین مالی پرونده مسکن مهر منتشر شد که براساس آن معادل ۳۹ هزار و ۶۶۷ میلیارد و ۳۳۰ میلیون تومان برای ساخت یک میلیون و ۷۷۶ هزار و ۶۹۵ واحد مسکونی تسهیلات پرداخت شده است.

کارنامه تامین مالی پرونده مسکن مهر منتشر شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از اقتصادآنلاین، به دنبال تاکید ویژه دولت برای تکمیل و تحویل تمامی واحدهای مسکونی پیش­ بینی شده در قالب طرح مسکن مهر تا پایان دولت دوازدهم، مدیر عامل بانک مسکن نیز بر شتاب پرداخت تسهیلات مسکن مهر تاکید ویژه ­ای داشته است. از این رو قرار است تا پایان پرونده طرح مسکن مهر،  بانک مسکن به همراه دولت از این طرح حمایت مالی ویژه ­ای انجام دهد. در این میان عملکرد اصلی بانک مسکن به عنوان تنها بانک عامل فعال در پرداخت تسهیلات به پرونده مسکن مهر، علاوه بر پرداخت تسهیلات به متقاضیان این طرح، فروش اقساطی است. به این معنا که واحدهای مسکونی که در قالب این طرح کار ساخت و ساز آنها تمام و تکمیل می­‌شود و به آنها اجازه افتتاح و بهره ­برداری داده می­ شود پیش از بهره ­برداری از واحد مسکونی باید عملیات فروش اقساطی توسط بانک مسکن انجام شود.

    در قالب عملیات فروش اقساطی بانک مسکن، کارت قسط برای مالکان واحدها صادر می­ شود تا تسهیلات ساخت داده شده به واحدها به صورت ماهانه، در قالب پرداخت قسط از جانب تحویل گیرندگان(متقاضیان واجد شرایط) انجام شود.

    بررسی تازه ­ترین گزارش عملکرد تامین مالی طرح مسکن از ابتدای اجرای این طرح تا 23 شهریورماه سال جاری نشان می­‌دهد: طی این مدت بانک مسکن به عنوان تنها بانک عامل فعال در حوزه تسهیلات­ دهی طرح مسکن مهر ، معادل 39 هزار و 667 میلیارد و 330 میلیون تومان برای ساخت یک میلیون و 776 هزار و 695 واحد مسکونی تسهیلات پرداخت کرده است.

    همچنین گزارش عملکرد تامین مالی طرح مسکن مهر از ابتدای اجرای طرح تا 23 شهریور ماه سال جاری حاکی از آن است که طی این بازه زمانی در استان تهران رقمی معادل 4 هزار و 875 میلیارد و 338 میلیون و 300 هزار تومان تسهیلات از سوی بانک مسکن برای ساخت واحدهای مسکن مهر پرداخت شده است.

    به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن، در عین حال بررسی تازه­ ترین گزارش عملکرد نشان می­ دهد از مجموع 395 هزار و 482 واحد مسکن مهر که در شهرهای جدید احداث شده ­اند، معادل 226 هزار و 141 واحد مسکونی تاکنون در شهرهای جدید تحویل و فروش اقساطی شده‌اند به این معنی که برای این واحدها کارت قسط صادر شده و تحویل متقاضیان شده‌اند.

    به عنوان مثال در شهر جدید پردیس از مجموع 82 هزار و 180 واحد مسکن مهر ، معادل 12 هزار و 64 واحد فروش اقساطی شده ­اند. همچنین در شهر جدید پرند نیز از مجموع 97 هزار و 260 واحد مسکن مهر ، 45 هزار واحد فروش اقساطی شده و کارت قسط برایشان صادر شده است.

    همین طور کل واحدهای مسکونی شهر جدید هشتگرد در قالب طرح مسکن مهر معادل 50 هزار و 794 واحد است که از این میان معادل 15 هزار و 394 واحد مسکونی عملیات فروش اقساطی آنها از طریق بانک مسکن انجام شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی