مدیران خودروعصر اعتبار

بازار مسکن هنوز به برجام واکنش نشان نداده است

عصر ساختمان:رئیس انجمن انبوه سازان مسکن کرمانشاه معتقد است، بازار مسکن هنوز واکنشی به اجرای برجام نشان نداده است.

بازار مسکن هنوز به برجام واکنش نشان نداده است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۱:۰۰

    به گزارش «عصر ساختمان» به نقل از پارسینا، منصور طاقه‌ای، با بیان اینکه اجرای برجام هنوز تاثیری بر بازار مسکن نداشته است، اظهار کرد: بازار مسکن بسیار دیرتر از بازارهای دیگر مانند بورس و طلا واکنش نشان خواهد داد.

    وی ادامه داد: از سوی دیگر بازار مسکن به پارامترهای دیگری هم وابسته است که تا این پارامترها تغییر نکند رونقی در بازار مسکن نخواهیم داشت که مهمترین این پارامترها نرخ بالای بهره‌های بانکی است.

    به گفته این کارشناس بازار مسکن، تا زمانی که نرخ بهره‌های بانکی 24 درصد است، افراد گرایش بیشتری به سپرده‌گذاری در بانک دارند تا اینکه پول خود را به سمت مسکن بیاورند.

    طاقه‌ای گفت: برای مثال اگر فردی 500 میلیون تومان داشته باشد با سرمایه‌گذاری در بانک می‌تواند ماهی 10 میلیون تومان بگیرد، اما اگر همین پول را به بازار مسکن بیاورد اجاره آن در ماه دو یا سه میلیون تومان بیشتر نیست.

    وی در خصوص وام‌های 60 میلیون تومانی مسکن نیز یادآوری کرد: چون این وام‌ها نیاز به سپرده‌گذاری دارد، استقبال چندانی از آن صورت نگرفت. از سوی دیگر 60 میلیون تومان خصوصا در شهرهای بزرگ تنها 20 تا 30 درصد قیمت یک واحد مسکونی است و از همین رو تاثیر چندانی بر بازار مسکن ندارد.

    رئیس انجمن انبوه سازان مسکن کرمانشاه افزود: با همه این موارد بعید است حداقل تا پایان سال تغییر خاصی در بازار مسکن داشته باشیم.

    طاقه‌ای زمان رونق بازار مسکن را احتمالا تابستان آینده دانست و تصریح کرد: این رونق در صورتی رخ می‌دهد که دولت هم سیاست خود را در خصوص بازار مسکن تغییر دهد و این بازار را حمایت کند.

    وی با اشاره به وابستگی بخش قابل توجهی از اشتغال کشور به بازار مسکن، عنوان کرد: برای اینکه مشکل اشتغال کشور حل شود، دولت باید به این بخش توجه کند.

    این کارشناس بازار مسکن در خصوص تغییرات قیمت بازار مسکن نیز خاطرنشان کرد: وقتی که رونق رخ دهد تغییر چندانی در قیمت‌ها نخواهیم داشت و اگر افزایشی رخ دهد به اندازه نرخ تورم خواهد بود.

    به گفته طاقه‌ای پس از مدتی و با شیب آرام، افزایش قیمت از نرخ تورم پیشی خواهد گرفت.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی