مدیران خودروعصر اعتبار

حناچی مطرح کرد:

توقف بلندمرتبه سازی در شهر تهران

عصر ساختمان- مشاور معماری وزارت راه و شهرسازی از توقف روند بلندمرتبه سازی‌ در تهران خبر داد.

توقف بلندمرتبه سازی در شهر تهران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، پیروز حناچی مشاور معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی در مراسم تودیع خود به افزایش کیفیت فضای شهری اشاره کرد و گفت: کیفیت فضای شهری در مسئله معماری و شهرسازی بسیار تأثیرگذار است که ما سعی کردیم میزان حساسیت خود را نسبت به آن افزایش دهیم.

    مشاور وزیر راه و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی به اصلاح کمیسیون ماده 5 اشاره کرد و گفت:  روند بلندمرتبه سازی‌ در تهران متوقف شده است.

    وی از دیگر اقدامات شورای عالی شهرسازی را توجه به موضوع شهرسازی و افزایش کیفیت زندگی در شهرها عنوان کرد و گفت: در اولین جلسه این شورا کمیته جدید در این خصوص ایجاد کردیم و توانستیم کیفیت شهرها را  ارتقا دهیم.

    حناچی در ادامه به نظارت و پایش تخلفات اشاره کرد و گفت: با وجودی که این نظارت ها بسیار پرهزینه بود، اما توانستیم مانع وقوع بسیاری از تخلفات در این حوزه شویم.
    احیای طرح جامع شهرسازی

    در ادامه این مراسم سعید ایزدی معاون وزیر راه و شهرسازی در مراسم معارفه خود با اشاره به اینکه یکی از دستاوردهای مهم در این دوره انضباط شهری بود، گفت: آنچه که امروز به عنوان یک چالش با آن روبه رو هستیم سردرگمی در حوزه توسعه است، بطوریکه اکنون هیچ تعبیری از مفهوم توسعه شهری در ایران وجود ندارد.

    معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در معماری و ساختمان باید همه مسئولان و دست اندرکاران همکاری داشته باشند، گفت: برای دستیابی به مسئله توسعه در کشور باید برنامه ریزی صحیحی داشته باشیم و بتوانیم طرح جامع شهرسازی را که یکی از اقدامات اصلی و پایه ای در این حوزه به شمار می رود را احیا کنیم.

    معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: تشکیل کمیته های مشترک بین دولت و شهرداری ها بسیار حائز  اهمیت است و سعی خواهیم کرد در اولین فرصت نمایندگان دو دستگاه را گردهم بیاوریم و در خصوص مسائل کلان کشور تصمیم گیری کنیم.

    ایزدی با اشاره به اینکه سیاست بازآفرینی شهری را به صورت جدی دنبال خواهیم کرد، گفت: امروزه کارآمدترین مسئله، سیاست بازآفرینی شهری است که در عرصه های مختلف بر آن تاکید شده است.

    معاون وزیر راه و شهرسازی به بهینه سازی مصرف انرژی در حوزه های مختلف نیز اشاره کردوگفت: یکی از اولویت های برنامه های من در این حوزه بهینه سازی مصرف انرژی و راه اندازی جشنواره مهندسی در تمامی حوزه های حمل  ونقل و معماری است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار