مدیران خودروعصر اعتبار

عضو انجمن انبوه‌سازان خبر داد

افزایش اجاره‌بهای برخی واحدها به یک سوم قیمت ملک

عصر ساختمان- عضو هیأت مدیره انجمن انبوه‌سازان مسکن و ساختمان تاکید کرد: متوسط قیمت اجاره بهای مسکن یک چهارم قیمت ملک است اما در حال حاضر در برخی از مناطق این عدد به یک سوم رسیده که این موضوع ناشی از کاهش قدرت خرید است.

افزایش اجاره‌بهای برخی واحدها به یک سوم قیمت ملک
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از فارس، حسن محتشم  خاطرنشان کرد: مردم پس‌انداز کافی ندارند، تسهیلات 80 میلیونی خرید مسکن در برخی از شهرستان‌ها تا 50 درصد قیمت ملک را پوشش می‌دهد، اما قدرت خرید پایین است، تغییراتی که در آمار معاملات واحدهای متراژ متوسط و کوچک رخ داده به خاطر همین تسهیلات 80 میلیون تومانی است اما تغییر محسوسی که باید منجر به خروج از رکود شود رخ نداده است.

    وی با تاکید بر اینکه در بخش اجاره مسکن افزایش قیمت داریم،اظهار داشت: متوسط قیمت اجاره‌بهای مسکن یک چهارم قیمت ملک است اما در حال حاضر در برخی از مناطق به یک سوم رسیده و بدین معنا است که قدرت خرید پایین و نرخ اجاره بها نیز رشد غیرمتعارف داشته است.

    محتشم خاطر نشان کرد:وقتی اجاره بهای مسکن به یک سوم می‌رسد دلیل این است که قدرت خرید برای خانه‌های کوچک وجود ندارد و چون تقاضا برای اجاره این واحدهای مسکونی زیاد است نرخ اجاره بها به مرز یک سوم می رسد که فرایند خوشایندی نیست.

    عضو هیأت مدیره انجمن انبوه‌سازان مسکن و ساختمان ادامه داد: آن طور که باید از رکود خارج شویم نشده‌ایم و به طور جدی رکود را می‌بینیم،اما برای خانه اولی‌ها و برخی از اشخاص با استفاده از تسهیلات 80 میلیون تومانی یک تعداد معامله صورت می‌گیرد که طبیعی است، وقتی که تقاضا برای واحدهای متوسط و کوچک وجود دارد یک مقدار افزایش قیمت در این بخش از واحدهای مسکونی رخ می‌دهد.

    وی افزود: منحنی نزولی قیمت مسکن یک روزی برخواهد گشت اما دولت باید اقتصاد را از این شرایط خارج کند چرا که فنر تورم را نمی‌توان برای طولانی‌مدت نگه داشت.

    به گفته وی، وقتی کاهش نرخ سود بانکی رخ داد یک مقدار از این پول‌ها به چرخه و گردش اقتصادی وارد خواهد شد این موضوع به گردش نقدینگی اقتصاد ارتباط دارد که تیم اقتصادی و دولت نتوانسته هنوز این گردش مناسب را ایجاد و فراهم کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو