مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس فراکسیون کارگری مجلس:

قطع بیمه کارگران ساختمانی ‌صاحبخانه‌ پاک‌کردن صورت مسئله‌است

عصر ساختمان- رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی بار دیگر بر اینکه سازمان تامین اجتماعی نمی‌تواند بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی را به صرف داشتن خانه و ماشین شخصی قطع کند؛ تاکید کرد.

قطع بیمه کارگران ساختمانی ‌صاحبخانه‌ پاک‌کردن صورت مسئله‌است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۶:۰۰

    به گزارش «عصر ساختمان» به نقل از ایلنا ، علیرضا محجوب در دیداری که  با تعدادی از اهالی و اعضای شورای یاری محله عبد‌ل‌آباد تهران داشت، گفت: طبق قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی و همه افرادی که به عنوان کارگر در مشاغل ساختمانی کار می‌کنند و در ارتباط با تخصص حرفه‌ای خود کارت مهارت سازمان فنی و حرفه‌ای را نیز دریافت کرده‌اند باید از خدمات سازمان تامین اجتماعی بهره‌مند شوند.

    دبیرکل خانه‌کارگر بابیان اینکه در هیچ‌جای قانون نیامده است که سازمان تامین اجتماعی نباید به کارگران ساختمانی دارای ماشین و خانه شخصی خدمات بیمه‌ای ارائه کند، گفت: برای جلوگیری از سوء استفاده‌های احتمالی که از قانون می‌شود، باید راه دیگری جست.

    وی افزود: این استدلال که بیمه اجباری کارگر ساختمانی دارای خانه و ماشین شخصی باید قطع شود همانقدر غیر منطقی است  که از دولت بخواهیم برای تامین رفاه حال افراد توانگر اجاره نشین به آنها یارانه نقدی پرداخت کند.

    دبیرکل خانه کارگر گفت: قطع یقین جامعه کارگری دغدغه‌های سازمان تامین اجتماعی را در خصوص سوء استفاده‌هایی که از قانون می‌شود  درک کرده و آنرا ارج می‌نهد اما در عین حال نمی‌تواند با رفتار غیر کارشناسانه‌ای که بیشتر به معنای پاک کردن صورت مسئله است، کنار بیاید.

    محجوب گفت: کارگران ساختمانی بخشی از نیروی کار کشورند که ماهیت شغلی آنها موقت ، غیر مستمر و در عین حال سخت و پرخطر است و با این وجود از زمان راه‌اندازی نخستین بیمه‌های اجتماعی ایران در 80 سال پیش تا همین چند سال قبل نمی‌توانستند از خدمات بیمه‌های اجتماعی استفاده کنند.

    وی افزود: اینکه افرادی از سایر صنوف کارگری، از میان کارفرمایان جزء یا بیرون از مناسبات روابط کار توانسته‌اند از نقص مقررات بیمه‌های

    اجتماعی کارگران ساختمانی به سود خود استفاده کنند یک زنگ خطر است اما نباید هزینه آنرا کارگران ساختمانی پرداخت کنند.

    وی بایادآوری اینکه کارگران ساختمانی همچنان از حمایت‌هایی همچون بیمه بیکاری و استفاده از مزایای سختی کار بی‌نصیب هستند،  افزود: باید باچکش‌کاری و بازبینی مقررات جلوی چنین سوئ استفاده‌هایی را گرفت و در عین حال خدمات بیمه‌های اجتماعی به کارگران ساختمانی را توسعه داد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی