مدیران خودروعصر اعتبار

اجرای طرح بازآفرینی شهری به عاقبت مسکن مهر گرفتار نشود

عصر ساختمان- نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری نباید به عاقبت مسکن مهر گرفتار شود، بلکه شایسته است با تدبیری مناسب این طرح در محلات قدیمی و حاشیه شهر به خوبی اجرایی شود.

اجرای طرح بازآفرینی شهری به عاقبت مسکن مهر گرفتار نشود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، رضا کریمی در جلسه ستاد بازآفرینی شهری که با حضور وزیر راه و شهرسازی در استانداری اردبیل برگزار شد اظهار داشت: ما خوشحالیم که طرح بازآفرینی شهری به صورت پایلوت در برخی از شهرها اجرا می‌شود اما ضرورت دارد در ورودی اردبیل به ویژه از سمت خلخال و مغان دروازه‌هایی در شان دارالارشاد اردبیل و پایتخت حسینیت احداث شود تا همه در ورود به این شهر احساس غرور و سرور کنند.

    وی ضرورت بهبود در عبور و مرور شهری و کاهش بار ترافیکی را یادآور شد و بیان داشت: دو معبر در اردبیل به ویژه میدان ایثار و ورودی از مشگین شهر به عنوان قتلگاه محسوب می‌شود که ضرورت دارد نسبت به احداث تقاطع های غیرهمسطح اقدامی جدی انجام شود.

    وی ضرورت بازنگری در طرح بازآفرینی شهری را در 15 محله هدف یادآور شد و بیان کرد: باید توزیع قیر رایگان در محلات هدف برای آسفالت‌ریزی ادامه پیدا کرده و همچنان با توجه به افزایش اعتبار این بخش از 15 هزار میلیارد تومان به 30 هزار میلیارد تومان شاهد آسفالت ریزی این محلات باشیم.

    بشیر خالقی نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با اشاره به تکمیل نشدن پیرترین محور ارتباطی کشور خلخال- پونل با 60 سال سابقه اظهار داشت: شهرستان خلخال و کوثر از نظر راه ارتباطی و همچنین آسفالت راه های روستایی به رغم همسایگی با چهار استان کشور وضعیت اسفناکی را دارد .

    وی به مشکلات و معضلات محله قلعه باشی در خلخال اشاره کرد و افزود: این محله به لانه گزینی حیوانات موذی ومحل حضور افراد ناباب و ناهنجار تبدیل شده در حالی که باید هر چه سریعتر ساماندهی این منطقه انجام شود.

    وی بالا بودن آمار مهاجرت وکاهش جمعیت شهر خلخال را یادآور شد و گفت: جمعیت خلخال به 86 هزار نفر کاهش یافته و  باید منتظر روزی باشیم که کلید این شهر را تحویل استانداری بدهیم.

    میرحمایت میرزاده نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه به وزیر راه و شهرسازی پیشنهاد کرد تا از احداث کمربندی در شهرهای کوچک به دلیل از رونق افتادن اقتصاد این شهرها جلوگیری کرده و سیاست حمایت از مهاجرین را تعطیل کند.

    وی اظهار داشت: به جای توسعه حلبی‌آباد بهتر است با اولویت حاشیه نشینی را تعدیل کرده و به توانمندسازی محلات قدیمی و آباد و اجدادی اقدام شود .

    شکور پورحسین نماینده مردم پارس آباد و بیله سوار نیز در این نشست به شرایط نامناسب محورهای مواصلاتی پارس آباد و بیله سوار علیرغم مرزی بودن این شهرستان ها اشاره کرد و گفت: باید شبکه حمل و نقل مناسب در این مناطق مرزی راه اندازی شود تا اتصال این مناطق به قفقاز را شاهد باشیم .

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو