مدیران خودروعصر اعتبار

تمرکز دولت بر اجرای طرح‌های مفید در بافت‌های فرسوده

عصر ساختمان- وزیر راه و شهرسازی گفت: همه امکانات خود را روی اجرای طرح های مفید در بافت های فرسوده و سکونت گاههای شهری کشور متمرکز کرده ایم.

تمرکز دولت بر اجرای طرح‌های مفید در بافت‌های فرسوده
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از ایرنا، عباس آخوندی چهارشنبه شب در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در اردبیل افزود: برای این منظور ستادی با عنوان ستادبازآفرینی شهری در وزارت راه و شهرسازی تشکیل شده که 19 اداره و سازمان در آن عضویت دارند.

     و اظهار کرد: برای حمایت از طرح های مربوط به بافت های فرسوده و سکونتگاههای غیر رسمی شهری تسهیلات بانکی را به سوی این طرح ها تخصیص داده ایم.

    او گفت: همچنین صندوق پس انداز بانک مسکن برای واحدهای مسکونی واقع در خارج از محدوده این طرح ها با سود 9.5 درصد و برای واحدهای مسکونی داخل محدوده با سود 8 درصد تسهیلات پرداخت می کند.

    آخوندی افزود: وزارت راه و شهرسازی حساسیت زیادی را در زمینه حفظ هویت مذهبی و فرهنگی در بافت های میانی شهرهای کشور دارد وسیاست ما اجرای طرح ها در این بافت ها به گونه ای است که لطمه ای به ارزش های مذهبی ، فرهنگی و تاریخی آن وارد نشود.

    وی تشریح کرد: 19 میلیون نفر جمعیت در 2 هزار و 700 محله در شهرهای کشور در یافت های فرسوده و سکونتگاههای غیررسمی ساکن هستند که با وجود تنگناههای مالی دولت کارها و طرح های خوبی در آنها در حال اجراست.

    وی همچنین در زمینه طرح راه آهن سراسری اردبیل گفت: پارسال 600 میلیارد ریال و امسال 910 میلیارد ریال برای این طرح اختصاص یافته ولی بطور قطع اجرا و تکمیل آن نیاز به اعتبارات بیشتری دارد.

    وی افزود: تمام کارگاههای مربوط به طرح راه آهن سراسری اردبیل اکنون به طور کامل فعال است و فردا (پنجشنبه) از نزدیک در جریان جزییات آن قرار خواهیم گرفت.

    وی گفت: قرار است برای شرکت هایی که در این طرح فعالیت دارند از محل صندوق توسعه ملی تسهیلاتی در نظر گرفته شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی