مدیران خودروعصر اعتبار

همکاری‌ وزارت کار و شهرداری تهران

عصر ساختمان- وزارت کار و شهرداری تهران برای حل مسائل آسیب‌های اجتماعی تهران و افزایش هم افزایی و کمک به یکدیگر و داشتن تهرانی با چهره برتر همکاری می‌کنند.

همکاری‌ وزارت کار و شهرداری تهران
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان»، وزیر تعاون، کار و و رفاه اجتماعی در جمع خبرنگاران درباره دیدارش با شهردار تهران توضیحاتی ارائه کرد و گفت: برای بررسی مسائل آسیب‌های اجتماعی تهران به دیدار نجفی رفتم تا با هم‌افزایی و کمک یکدیگر سعی کنیم، چهره تهران بهتر شود. به دنبال آن هستیم با کمک شهرداری، خدمات پشت چراغ قرمز و چهارراه‌ها که عمدتا توسط کودکان و متکدیان عرضه می‌شود را در قالب «مشاغل خدماتی» تعریف کرده و حتی تعاونی برای آنها ایجاد کرده و آنها را تحت پوشش قرار دهیم.
    وی با بیان اینکه در جلسه با نجفی چند محور را مورد بررسی قرار دادیم، گفت: امیدواریم جلسات ماهانه‌یی با شهردار تهران داشته باشیم تا به موضوع آسیب‌های اجتماعی در تهران به طور ویژه رسیدگی شود. از این رو مقرر شد، کمیته‌یی در این خصوص با همکاری شهرداری و وزارت رفاه ایجاد شود.
    ربیعی با بیان اینکه الگوهای تهران به سرعت در سایر شهرها تسری می‌یابد، افزود: تهران ایمن نیست. ساختمان‌های زیادی در تهران وجود دارد که از ایمنی لازم برخوردار نیستند به همین دلیل یکی از محورهای مورد بحث ما در دیدار با نجفی موضوع ساختمان‌های بلندمرتبه غیرایمن بود که جزو اولویت‌های برنامه قرار گرفت.
    وی افزود: ظاهر شهر تهران از نظر وجود معتادان متجاهر و متکدیان به هم ریخته است و سعی داریم با کمک سازمان بهزیستی، شهرداری و ناجا در قالب تفاهمنامه‌یی، برنامه‌های خود را جلو ببریم تا چهره شهر را از تکدی‌گری پاک کنیم. بدین منظور هماهنگی‌هایی نیز با دادگستری انجام شده به گونه‌یی که اگر کودک کاری برای بار دوم جمع‌آوری شود ضمن نگهداری آن به خانواده‌اش اخطار می‌دهیم و اگر برای بار سوم ساماندهی شود، کودک به مدت طولانی‌تری نگهداری می‌شود.
    ربیعی با بیان اینکه قرار است کار مشترکی نیز برای حرکت روان معلولان و سالمندان در شهر انجام ‌شود، گفت: در امر ساختمان‌سازی و رفت و آمد درون شهری باید برای سالمندان و معلولان تدابیر ویژه‌یی اندیشیده شود. وی با اشاره به دیگر محورهای جلسه با نجفی گفت: ساماندهی صنوف نوین در شهر تهران، ایجاد پارک‌های فنی حرفه‌یی برای آشنایی کودکان، ایجاد شنبه تا جمعه بازارهای متعدد در سطح شهر تهران و ساماندهی حاشیه‌های تهران از دیگر موارد مورد بحث بود.
    تشکیل شورای هماهنگی مشترک
    محمدعلی نجفی شهردار تهران نیز درخصوص دیدار با وزیر کار توضیحاتی ارائه داد و گفت: شهر تهران از جهات مختلفی آسیب دیده و آسیب‌پذیر است، باید چاره‌یی بیندیشیم تا از وضعیت موجود به وضعیت مطلوب‌تری برسیم. درواقع در فرصت 4ساله موجود که فرصت کمی هم هست باید حداکثر سعی خود را برای خدمت به شهروندان تهرانی انجام دهیم.
    شهردار تهران با ارائه پیشنهادی مبنی بر تشکیل شورایی متشکل از اعضای دو ارگان شهرداری و وزارت تعاون عنوان کرد: تشکیل شورای مشترک مشتمل بر چندین کارگروه در کنار مشخص کردن موارد دارای اولویت و فوریت و ارجاع موضوعات و مشکلات شهر به این شورا می‌تواند به هم‌افزایی هر چه بیشتر بیفزاید و منجر به تصمیم‌گیری‌های بهتری شود.
    نجفی ادامه داد: پیشنهاد من این است که نام شورای هماهنگی برنامه‌ها و فعالیت‌های اجتماعی شهرداری و وزارت تعاون را برای این کمیته همکاری برگزینیم و نخستین گزارش شورا یک ماه بعد ارائه شود. درنهایت قرار شد برای ساماندهی برخی مسائل مشترک شهری بین وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و شهرداری، 6 کمیته مشترک ایجاد شود.
    لزوم بازنگری جدول فعلی جرایم ماده 100
    در جلسه روز گذشته، مهدی حجت، معاون معماری و شهرسازی شهرداری نیز حضور داشت و از میزان جرایم ماده 100 انتقاد کرد و گفت: برآورد ما این است که جدول فعلی جرایم نمی‌تواند جریان زندگی را در شهر ایجاد کند.
    وی در جریان بررسی نماینده شورا در اجرای ماده هشتم قانون نوسازی و عمران شهری با تشکر از حضور فعال اعضای شورای شهر در کمیسیون‌های ماده 100 اظهار کرد: براساس این دستور عضوی انتخاب می‌شود که در کمیسیون 3 نفره تعیین‌کننده ارزش معاملاتی املاک هستند، یک تاثیر این موضوع در رقم پارامتر A است که با ضرب شدن در پارامتر K  در نهایت رقمی می‌شود که باید از سوی شهروندان پرداخت شود.
    وی افزود: موضوع دوم تاثیری است که ماده 8 در آرای ماده 100 دارد چراکه مجازات‌های ماده 100 براساس همین ارزش معاملاتی تعیین می‌شود؛ مساله سوم درباره عوارض پسماند است که براساس همین رقم تعیین می‌شود.
    حجت تصریح کرد: تا الان ارزش معاملاتی تعیین شده به طرز نگران‌کننده‌یی رقم بالایی داشته که این در همه زمینه‌های 3 گانه باعث ایجاد مشکل شده است. از این رو پیشنهاد ما برای مواجهه شدن با این مشکل آن است که شاید بتوانیم جدول فعلی را به حالت تعلیق دربیاوریم و به جدول قبلی برگردیم تا در سال آینده بتوانیم رقم‌های مناسبی برای ارزش معاملاتی املاک تعیین کنیم تا شوکی به مردم وارد نشود. در نهایت علی اعطا با 18 رای به عنوان نماینده شورا در اجرای ماده هشتم قانون نوسازی و عمران شهری انتخاب شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو