مدیران خودروعصر اعتبار

رشد معاملات و افزایش قیمت مسکن

عصر ساختمان- همزمان با افزایش قیمت مصالح ساختمانی و کاهش نرخ سود، بسیاری از مسئولان خبر از رونق این بازار و در نتیجه گرانی مسکن می‌دهند.

رشد معاملات و افزایش قیمت مسکن
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان»، گزارش‌های میدانی در طی دو ماه اخیر حاکی از رشد معاملات مسکن و از سویی افزایش قیمت بوده است.
    به گفته بسیاری از سازندگان مسکن افزایش نرخ دستمزد کارگران و نیز گران شدن قیمت آهن طی چند ماه گذشته، تبدیل به مهم‌ترین بهانه مالکان برای بالا بردن قیمت خانه‌ها شده است. کارشناسان معتقدند با ایجاد اقدامات لازم از جمله پرداخت تسهیلات مسکن و کاهش نرخ سود بانک می توان به پایان امپراطوری رکود در بازار مسکن امیدوار بود.
    بانک مرکزی بر اساس داده های سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور اعلام کرد: مردادماه امسال متوسط قیمت یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه های معاملات ملکی تهران حدود چهار میلیون و 600 هزار تومان بوده که در مقایسه با تیرماه تا یک درصد و نسبت به مرداد سال گذشته تا 6.2 درصد افزایش قیمت دارد. بیشترین رشد متوسط قیمت در ماه مورد بررسی نسبت به مرداد سال گذشته به منطقه شش با حدود 11.6 درصد و بیشترین کاهش به منطقه 22 با 0.4 درصد تعلق دارد.
    در میان مناطق 22 گانه شهرداری تهران بالاترین متوسط قیمت یک مترمربع زیربنای مسکونی معامله شده حدود 9 میلیون و 900 هزار تومان در منطقه یک (1.1 درصد رشد) و کمترین آن حدود دو میلیون و 200 هزار تومان و در منطقه 18 (5.5 درصد افزایش) است. 
    تسهیلات جوابگوی خرید مسکن نیست
    عضوکمیسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه باید بخش های مختلف اقتصادی دولت باهم همسو باشند، اظهار کرد: بخش مسکن یکی از ارکان اصلی اقتصاد ایران است، زیرا بیش از یک هزار شغل به صورت مستقیم و غیرمستقیم با آن درگیر هستند. وی در ادامه افزود: پرداخت تسهیلات نمی‌تواند جوابگوی خرید یک واحد مسکونی 500 میلیون تومانی باشد، بنابراین باید میزان سود و حجم سپرده ها و از سوی دیگر پرداختی ها با یکدیگر هماهنگ باشند.
    محمد دامادی تصریح کرد: باید قوانین و قواعد آخوندی در این زمینه با بخش اقتصادی کشور هماهنگ باشد و بتواند هرچه سریعتر برنامه دقیق‌تری در خصوص نوسازی بافت‌های فرسوده ارائه دهد. براساس این گزارش بازار مسکن در شهر تهران در مردادماه امسال با استقبال متقاضیان خرید مسکن همراه بود، به طوریکه تعداد معاملات واحد‌های مسکونی شهر تهران در این ماه به 18 هزار فقره رسید که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب 23.7 و 6.1 درصدی نشان می‌دهد.
    در این ماه متوسط قیمت فروش یک متر مربع واحد مسکونی در شهر تهران به 46.7 میلیون ریال بالغ گردید که نشانگر رشد6.2 درصدی نسبت به دوره مشابه سال قبل است. در مجموع در پنج ماهه اول سال جاری تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی تهران حدود 69 هزار واحد بوده که نسبت به پنج ماهه اول سال قبل 1.5 درصد رشد دارد. در این مدت متوسط قیمت یک متر مربع بنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در تهران چهار میلیون و 500 هزار تومان بوده که رشد 5.5 درصدی دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو