مدیران خودروعصر اعتبار

معاون بنیاد مسکن:

وزارت کار به پرونده تعاونی‌های مسکن متخلف ورود کند

عصر ساختمان- معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه ۹۰ درصد ساخت مسکن مهر شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر به پایان رسیده است، گفت: برخی از پروژه های مسکن مهر درگیر سوء مدیریت های تعاونی ها هستند که وزارت کار باید به این پروندها ورود کند.

وزارت کار به پرونده تعاونی‌های مسکن متخلف ورود کند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایلنا، جواد حق‌شناس، معاون امور مسکن شهری بنیاد مسکن با بیان این که بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مسئولیت ساخت 348 هزار واحد مسکن مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر را برعهده دارد گفت: کار ساخت این میزان واحد مسکن مهر در 850 شهر زیر 25 هزار نفر شروع شد و تا به امروز ساخت بالغ بر  315 هزار واحد به اتمام رسیده است.

    وی ادامه داد: 9 هزار واحد مسکن مهر هم تحت حوزه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حال تکمیل است. باید توجه داشته باشیم که برخی از این واحدهای مسکن مهر دیرتر از سایر پروژه‌ها کلنگ‌زنی شدند اما در حال حاضر رشد پیشرفت فیزیکی این واحدها قابل قبول است.

    معاون بنیاد مسکن با اشاره به دلایل تاخیر در تحویل برخی از پروژه‌های مسکن مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر گفت: برخی از این پروژه‌ها مشکلات حقوقی دارند و پرونده آنها در مراجع قضایی در جریان است. برخی دیگر به دلیل مشکلات تعاونی‌ها دچار تاخیر در تحویل شده‌اند و تعدادی هم به دلیل کمبود خدمات زیربنایی مورد توجه متقاضیان قرار نگرفته‌اند و متقاضیان تمایلی برای سکونت در این واحدها ندارند.

    حق‌شناس با بیان اینکه در حال حاضر حدود 8 هزار واحد مسکن مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر فاقد متقاضی هستند افزود: این واحدها هرکدام دارای مشکلات متفاوتی هستند که در حال پیگیری رفع این مشکلات هستیم.

    وی گفت: برخی از این واحدها با ارائه خدمات زیربنایی و زیرساختی مانند تجهیز منطقه به آب، برق، گاز، فاضلاب، دسترسی‌های حمل و نقلی مشکلشان حل می‌شود و برخی هم دچار سوءمدیریت تعاونی‌های مسکن شده‌اند.

    وی درباره واحدهایی که به دلیل سوءمدیریت و مشکلات تعاونی‌ها دچار تاخیر در تحویل شده‌اند اظهار داشت: هرچند که برخی هیات مدیره‌ تعاونی‌ها عملکرد خوبی در تحویل واحدهای مسکن مهر دارند اما به دلیل اینکه متقاضیان آورده خود را در موعد مقرر پرداخت نمی‌کنند و به اصطلاح متقاضی غیر موثر محسوب می‌شوند این پروژه‌ها با مشکلاتی مواجه شده است.

    حق‌شناس ادامه داد: طبیعی است وقتی برخی از متقاضیان سهم آورده خودرا نمی‌پردازند ساخت سایر واحدها هم به تاخییر برمی‌خورد.

    معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تاکید کرد: از مشکلا ت این 8 هزار واحد مسکن مهر مسئله‌دار در شهرهای زیر 25 هزارنفر گزارش تهیه شده و به دستگاه‌های مربوطه برای رفع این مشکلات ارسال شده است.

    وی ادامه داد: برخی از واحدها اساساً فاقد متقاضی هستند که این واحدها برای جذب متقاضی آگاهی شده‌اند و وزارت راه و شهرسازی باید وضعیت این واحدها را تعیین تکلیف کند.

    حق‌شناس با بیان اینکه نزدیک به 290 هزار واحد مسکن مهر تحت حوزه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فروش اقساطی شده‌اند اظهار داشت: برای 290 هزار واحد مسکن مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر اقساط پرداخت می‌شود.

    وی همچنین با اشاره به مشکلاتی که تعاونی‌ها در پروژه مسکن مهر ایجاد کرده‌اند گفت: برخی از هیات‌مدیره این تعاونی‌ها با سوءاستفاده‌ها پروژه‌ها را درگیر مشکلاتی کرده‌اند که تمام این پرونده‌ها در مراجع قضایی در حال جریان است.

    وی ادامه داد: تعدادی از تعاونی‌ها هم درگیر مشکل متقاضیان غیر موثر و بدحساب‌ها هستند.

    حق‌شناس تاکید کرد: در مورد مشکلات مربوط به تعاونی‌ها بنیاد مسکن و وزارت راه و شهرسازی از لحاظ قانونی و حقوقی امکان ورود به این پرونده‌ها و تصمیم‌گیری در آنها را ندارد چرا که این تعاونی‌ها تشکل‌های حقوقی مستقلی هستند و  وزارت کار باید به این پرونده‌ها ورود کند.

    معاون بنیاد مسکن تاکید کرد: وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی می‌تواند با برگزاری مجمع مشکلات مربوط به تعاونی‌ها را بررسی کند. وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مسکن هرچند هر دو هفته یک بار جلسه‌ای در این باره برگزار می‌کند اما حق تصمیم‌گیری در مورد این پرونده‌ها را ندارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو