مدیران خودروعصر اعتبار

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس:

اعتبار ۱.۵ میلیارد دلاری اشتغالزایی روستایی صرف خرید املاک در شهرها نشود

عصر ساختمان- عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به طرح ۱.۵ میلیارد دلاری اشتغالزایی روستایی گفت: این خطر وجود دارد که اعتبار مذکور را افرادی غیر از روستائیان دریافت کنند و یا به نام اشتغال در یک روستا گرفته شده و صرف خرید املاک در شهرها شود.

اعتبار ۱.۵ میلیارد دلاری اشتغالزایی روستایی صرف خرید املاک در شهرها نشود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از تسنیم، عباس پاپی‌زاده نماینده مردم دزفول و عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو‌ با رادیو در مورد  لایحه اختصاص 1.5 میلیارد دلار اعتبار اشتغالزایی روستایی گفت: با توجه به اینکه کسب اصلی در مناطق روستایی کشاورزی و دامپروری است و در این بخش یکی از چالشهای جدی بحث سرمایه‌گذاری است دولت و مجلس به این نتیجه رسیدند که از منابع صندوق ذخیره ارزی به نفع توسعه روستایی و ایجاد اشتغال در روستا استفاده شود.

    وی با بیان اینکه اکنون مبلغ بسیار خوبی برای این موضوع اختصاص پیدا کرده است و چیزی حدود یک و نیم میلیون دلار به آن اختصاص پیدا کرده است گفت: اما اجرای این طرح چالشهایی نیز دارد که اگر به آن توجه نشود امکان شکست طرح وجود خواهد داشت.

    پاپی‌زاده با اشاره به چالشهای این طرح گفت: این خطر وجود دارد که سرمایه‌ی اختصاص یافته در این بخش به جای واگذاری به روستائیان به افراد دیگری  واگذار شود که اساسا روستایی نیستند و یا به نام اشتغال در یک روستا با رویکرد دیگری مثلا صرف خرید و فروش املاک در سطح شهرها شود که این ناشی از کمبود نظارت و بازرسی‌های لازم است.

    عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه مهمتر از اختصاص این سرمایه به بخش اشتغال روستایی به وجود آوردن چارچوبهای نظارتی است گفت:‌ دولت باید برای عملیاتی شدن این طرح، یک سیستم دقیق نحوه و چگونگی به کار گیری این تسهیلات را به وجود بیاورد.

    وی با بیان اینکه  برنامه بعدی دولت باید ایجاد طرح‌های  مشاوره‌ای برای روستائیان علاقه‌مند به تولید باشد گفت: هدف این طرح ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و شهرهای زیر ده هزار نفر بوده است اما اگر این طرح به درستی هدایت نشود و نقدینگی به سمت تولید نرود این امکان وجود دارد که در روستاها باعث ایجاد تورم و در نتیجه بالا بردن هزینه زندگی در روستاها و بدهکار کردن آنها خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار