مدیران خودروعصر اعتبار

عضو هیات مدیره انجمن انبوه‌سازان خراسان رضوی:

رشد قیمت مصالح و آهن‌آلات بر تقاضای مسکن تاثیرگذار خواهد بود

عصر ساختمان- عضو هیات مدیره انجمن انبوه‌سازان خراسان رضوی بیان کرد: شوک قیمت آهن‌آلات به آغاز حرکت رونق ساخت وسازها لطمه وارد کرده است، زیرا به همین شدتی که قیمت آهن‌آلات در این بازه زمانی رشد کرده، بازگشت آن بر قیمت‌های فروش ساختمان‌ها نیز اثرگذار است اما ممکن است تقاضا، آن قیمت‌های جدید را نپذیرد.

رشد قیمت مصالح و آهن‌آلات بر تقاضای مسکن تاثیرگذار خواهد بود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، غلامعلی ثنای اظهار کرد: تعداد زیادی از این پروانه‌ها که در سال‌های 92-93 و بعد از آن صادر شده که هنوز عملیات ساخت آن آغاز نشده است.

    وی عنوان کرد: ما به آمار پروانه‌های صادر شده شهر مشهد که مراجعه می‌کنیم یک سیر نزولی فاحش را از سال 92 تا سال جاری می‌بینیم، به طوری که سال 92 براساس آمار 10.5 میلیون متر مربع پروانه صادر شده بود در صورتی که در سال 95 زیر 2 میلیون متر مربع پروانه‌ صادر شده و تقریبا کاهش 80 درصدی را به ما نشان می‌دهد.

    وی با بیان اینکه از فروردین ماه سال جاری فعالیت‌های نامحسوسی‌ در حوزه ساخت و ساز در بعضی از مناطق شهر دیده می‌شود، اظهار کرد: با این حال اگر این میزان ساخت و ساز را نسبت به سال گذشته ارزیابی کنیم، این امر نشان دهنده رشدی 6 درصدی است.

    عضو هیات مدیره انجمن انبوه‌سازان خراسان رضوی تصریح کرد: امیدوارم با پیش رفتن زمان، فعالیت‌های ساخت و ساز گستردگی بیشتری پیدا کند و شاهد ساخت و سازهای بیشتری در سطح شهرها و کلان‌شهرها و نیز کشور باشیم.

    ثنایی با بیان اینکه در حال حاضر شاهد رشد قیمت بی‌سابقه‌ای در بازار آهن هستیم، عنوان کرد: گرانی ناگهانی آهن‌آلات به خصوص در دو ماهه اخیر و نیز رشد حدود 40 تا 55 درصدی در اکثر محصولات ساختمانی از جمله انواع میلگرد، ورق، آهن و... موجب شوک بزرگی در بازارها شده است.

    وی اضافه کرد: این شوک به آغاز حرکت رونق ساخت وسازها لطمه وارد کرده است، زیرا به همین شدتی که قیمت آهن‌آلات در این بازه زمانی رشد کرده، بازگشت آن بر قیمت‌های فروش ساختمان‌ها نیز اثرگذار است اما ممکن است تقاضا، آن قیمت‌های جدید را نپذیرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو