مدیران خودروعصر اعتبار

استاندار تهران:

بیش از ۱۳ هزار میلیارد تومان به شهرداری تهران کمک کرده‌ایم

عصر ساختمان- استاندار تهران گفت: ۱۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به شهرداری تهران کمک شده، البته شهرداری قبلی معتقد بود؛ هیچ کمکی به آنها نکردیم، اما استانداری از محل درآمدهای خود همواره به شهرداری کمک کرده، می‌کند و خواهد کرد.

بیش از ۱۳ هزار میلیارد تومان به شهرداری تهران کمک کرده‌ایم
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایلنا، حسین هاشمی، استاندار تهران در سومین جلسه شورای اداری استان تهران گفت: همه دستگاه‌های اجرایی کشور نیازمند مستندسازی هستند این مستندات باید به صورت گزارشی کوتاه به اطلاع مردم برسد.

    او با اشاره به کمبود منابع مالی گفت: با توجه به این کمبودات پیشرفت خوبی در استان تهران داشتیم بخش مالیاتی از درآمد 18 هزار و 500 میلیارد تومانی به درآمد 56 هزار میلیاردی رسیده و همچنین در حوزه اوقاف بلاتکلیفی و عدم نظم حل شده و امروز می‌بینیم که 85 درصد املاک اوقاف سند دارند.

    هاشمی با اشاره به وضعیت فروگاه مهرآباد در آغاز دولت یازدهم گفت: وقتی دولت یازدهم روی کار آمد امکانات و نظم در فرودگاه مهرآباد بسیار بد بود و امروز می‌بینیم که نظم در این فرودگاه قابل مقایسه با گذشته نیست و بسیار خوب شده است.

    استاندار تهران با اشاره به مساله قاچاق در تهران گفت: یکی از معضلات بزرگ استان تهران قاچاق بود در ابتدای کار ما قاچاق با تریلی و کامیون وارد تهران می‌شد که امروز دیگر شاهد این موارد نیستیم. نیروی انتظامی استان نیز از رده 31 به رده اول در کشور ارتقا پیدا کرده همه این موارد نشان دهنده مدیریت و انسجام درست است. از طرفی در بحث امنیتی پیشرفت بسیار چشمگیری وجود داشته بنابراین می‌توانیم با به کارگیری امکانات چالش‌های پیش رو را حل کنیم.

    او با بیان اینکه فضای سیاسی امروز در تهران باز شده است گفت: در گذشته فضای باز سیاسی در این استان وجود نداشت اما امروز شاهد فعالیت گسترده تشکل‌ها و انجمن‌ها چه در سطح جامعه و چه در دانشگاه‌ها هستیم همچنین در بحث خدمت‌رسانی کارهای عمرانی بسیار پیشرفت داشته که همه این موارد باید به صورت گزارشی به مردم اطلاع رسانی شود امروز شاهد نظم مالیاتی در استان تهران هستیم که با گذشته قابل مقایسه نیست.

    هاشمی همه اداره‌های کل استان را موظف کرد که عملکرد خود در دولت یازدهم را در گزارشی کوتاه به اطلاع مردم استان تهران در طی یک هفته برسانند.

    استاندار تهران تاکید کرد: همه مدیران تا آ‌خرین لحظه مدیریت خود مسئول هستند به وظایف خود عمل کنند و یکی از وظایف آنها باز کردن مسیر اشتغال است. ما با همه قوا برای سرمایه‌گذارها در تهران راه را باز می‌کنیم و از همه سرمایه‌گذاران حمایت می‌کنیم اما با تخلفات نیز با قاطعیت برخورد خواهیم کرد و همه امور رصد می‌شوند. گزارش عملکرد دستگاه‌ها باید قابل اندازه‌گیری باشد و کارهای ویژه مطرح و مشخص شود.

    هاشمی درباره وضعیت منطقه امامزاده داود نیز گفت: پروژه جاده منطقه امامزاده داود در حال اتمام است معضل آب در این منطقه حل شد اما همچنان مشکل گاز وجود دارد که به زودی راه حلی برای آن پیدا و این معضل نیز حل خواهد شد. منطقه امامزاده داود باید در حوزه گردشگری قرار بگیرد.این منطقه نیاز به پارکینگ طبقاتی دارد و اگر امکانات در اینجا فراهم شود قطعا استقبال مردم چند برابر خواهد شد.

    هاشمی افزود: رایزنی‌هایی با شرکت‌های ایرانسل و همراه اول نیز صورت خواهد گرفت تا مشکل آنتن موبایل نیز در این منطقه حل شود.

    استاندار تهران درباره وضعیت نابسامان ساختمان امور مالیاتی گفت: طی بازدیدی که از این ساختمان داشتم وضعیت بسیار نامناسبی در این ساختمان وجود دارد که در اسرع وقت از وزیر اقتصاد می‌خواهیم به این مساله رسیدگی کند. دکتر کرباسچیان با همکاری می‌تواند مشکل فضای نامناسب ساختمان امور مالیاتی را حل کند.

    هاشمی گفت: 13 هزار و 500 میلیارد تومان به شهرداری تهران کمک شده البته شهرداری قبلی معتقد بود هیچ کمکی به آنها نکردیم اما استانداری از محل درآمدهای خود همواره به شهرداری کمک کرده،  می‌کند و خواهد کرد.

    او در پایان افزود: مساله مبارزه با قاچاق در تهران با همکاری وزارت اطلاعات، اطلاعات سپاه و اطلاعات نیروی انتظامی قابل حل است و همکاری این سه نهاد می‌تواند منویات مقام معظم رهبری در این باره را محقق کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار