مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس اداره صنعت و معدن فیروزکوه خبر داد:

اختصاص تسهیلات کم‌بهره برای سرمایه‌گذاران در فیروزکوه

عصر ساختمان- رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت فیروزکوه کاهش نرخ سرمایه‌گذاری برای تخصیص زمین، اختصاص تسهیلات کم‌بهره و معافیت‌های مالیاتی در چارچوب قانون را از راهکارهای جذب سرمایه‌گذار در این شهرستان دانست.

اختصاص تسهیلات کم‌بهره برای سرمایه‌گذاران در فیروزکوه
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۵:۰۰

    به گزارش «عصر ساختمان» به نقل از فارس، رضا مصلحی عصر امروز در جلسه‌ای با مسئولان شهرستان فیروزکوه، ضمن تبریک برای به نتیحه رسیدن برجام به ملت ایران، صنعتگران را به عنوان جهادگران عرصه تولید دانست.

    وی تعداد واحدهای تولیدی مستقر در شهرک علی‌دره فیروزکوه را حدود 120 واحد عنوان کرد و گفت: در این میان تعداد 50 واحد تولیدی فعال هستند و 12 مورد از این واحدها فعالیت فصلی دارند.

    رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان فیروزکوه افزود: از ابتدای سال جاری چهار واحد صنعتی درخواست جواز تأسیس و 13 واحد درخواست جواز توسعه داشته‌اند که این درخواست‌ها اجرایی شده و هفت مورد پروانه بهره‌برداری به متقاضیان داده شده است.

    مصلحی ادامه داد: حدود 37 واحد صنعتی درخواست تخصیص سهمیه سوخت داشته‌اند که اداره صنعت معدن، معدن و تجارت حدود 700 هزار لیتر نفت و گاز برای این واحدهای تولیدی با نرخ حمایتی 500 تومان اختصاص داده است.

    وی افزود: تعداد 32 واحد موفق به اخذ کد رهگیری شده‌اند و بقیه واحدهای تولیدی با مراجعه به کارشناسان اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان فیروزکوه، کد رهگیری خود را دریافت خواهند کرد.

    رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان فیروزکوه از صنعتگران خواست که با مراجعه به سامانه «بهین» اطلاعات مربوط به واحد تولیدی خود را ثبت کنند تا این اداره بنا به بخشنامه ابلاغی وزارتخانه بتواند خدمات خود را به آن‌ها ارائه کند.

    مصلحی برخی از مشکلات مهم شهرک صنعتی علی‌دره فیروزکوه را شامل درخواست پروژه تأمین تلفن ثابت، حدود 10 هزار مترمکعب گاز موردنیاز فاز توسعه، احداث پست 63 کیلووات و امکان استقرار صنایع فلزی، غذایی، کانی غیرفلزی، سلولزیت، برق الکترونیک، نساجی و سایر صنایع پاک در فاز توسعه شهرک اعلام کرد.

    وی راهکارهای اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان فیروزکوه را برای جذب سرمایه‌گذار، کاهش نرخ سرمایه‌گذاری در خصوص تخصیص زمین، اختصاص تسهیلات با بهره کم و معافیت‌های مالیاتی در چارچوب قانون عنوان کرد.

    رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان فیروزکوه اظهار امیدواری کرد که با استفاده از این روش‌ها ترغیب سرمایه‌گذاران برای فعالیت در این شهرک صنعتی بیشتر شود.

    مصلحی از درخواست واحدهای تولیدی برای تامین مواد اولیه حدود 500 میلیارد ریال و حدود 450 میلیارد ریال برای خرید ماشین‌آلات و تجهیزات سرمایی از اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان فیروزکوه خبر داد و عنوان کرد: این درخواست‌ها با سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران مطرح شده و در حال پیگیری است.

    وی با اشاره به مصوبه هیئت‌وزیران در تیرماه سال جاری مبنی بر فعال‌سازی و راه‌اندازی کارگروه ستاد تسهیل جهت رفع مشکلات صنعتگران گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون این ستاد 13 جلسه و 26 مصوبه داشته است.

    وی ادامه داد: از این تعداد مصوبه، 17 مورد تحقق پیدا کرده است و سعی شده تا مشکلات واحدهای صنعتی تا حدودی برطرف شود.

    رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان فیروزکوه گفت: در خصوص مشکلات صنعتگران تا جایی که در اختیارات شهرستان بوده است با کمک این ستاد گام‌های هر چند کوچک برداشته شد و در مواردی که در حوزه استان نیز بوده است، پیگیری لازم را انجام داده‌ایم تا گرهی از مشکلات تولیدکنندگان باز شود.

    مصلحی گفت: امیدواریم که در آینده نزدیک شاهد رشد، توسعه و پیشرفت کمی و کیفی در حوزه صنعت شهرستان فیروزکوه باشیم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان ( http://telegram.me/asresakhteman ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی