مدیران خودروعصر اعتبار

یک کارشناس:

بازار مسکن در رکود نیست

عصر ساختمان- یک کارشناس بازار مسکن گفت: رکود معاملات مسکن را قبول ندارم، زیرا خلوت شدن دفاتر مشاوران املاک به خاطر مراجعه مردم به شبکه‌های اجتماعی برای خرید و فروش املاک است.

بازار مسکن در رکود نیست
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، عباس شوکتی اظهار کرد: امروز شاهدیم که مشاوران املاک باید هزینه‌هایی مانند اجاره دفتر، ‌ مالیات و ... بپردازند و قطعا راه اندازی این اپلیکیشن ها کسب و کار آنها را با مشکلات عدیده ای مواجه می کند.

    وی افزود: اعتقاد دارم فضای مجازی باید زیر نظر اتحادیه مشاوران املاک ساماندهی و نظارت شود. به همین منظور باید اتحادیه مشاوران املاک در دوره جدید اقدام به تاسیس یک مرکز جهت تسهیل فرآیند معاملات کند و به گونه ای اقدام کند که کاربران اپلیکیشن‌های املاک، مشاوران املاک باشند نه خریداران و فروشندگان بازار مسکن.

    شوکتی با اشاره به چالش مالیات بر ارزش افزوده مشاوران املاک گفت: مردم باید به صورت مستقیم مالیات‌شان را پرداخت کنند؛ بدین صورت که اداره مالیات امکانی را در سامانه کد رهگیری فراهم کند که به صورت آنلاین شناسه قبض و شناسه پرداخت به مردم ارائه شود و آنها مستقیم برای پرداخت مالیات شان اقدام کنند. از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواستارم که در آینده طی جلسه‌ای مشترک با اتحادیه مشاوران املاک این مساله را بررسی و اصلاح کنند.

    این کارشناس مسکن با بیان اینکه کد رهگیری باید به روز رسانی شود، خاطر نشان کرد:‌ کد رهگیری باعث افزایش امنیت معاملات می شود و پس از اخذ این کد، ملک مورد نظر در سامانه قفل می شود و به هیچ عنوان سند مورد معامله قابلیت معامله مجدد نخواهد داشت در حالی که معاملات دستی احتمال فروش ملک به غیر را افزایش می دهد.

    وی خاطرنشان کرد: در چند سال اخیر پانل کد رهگیری توسط اتحادیه مشاوران املاک به روز رسانی نشده است. بنده معتقدم ضمن به روز رسانی، باید اقدام لازم برای اجباری شدن کد رهگیری صورت بگیرد تا به مرور زمان در فرهنگ عمومی نهادینه شود.

    شوکتی تصریح کرد: خوشبختانه در هفته های اخیر تعزیرات حکومتی پیگیر الزامی شدن کد رهگیری در واحدهای صنفی سراسر کشور است. بر اساس ماده 68 قانون نظام صنفی عدم اخذ این کد موجبات محکومیت کیفری در شعبات تعزیرات حکومتی را در پی خواهد داشت و جای خرسندی است که امنیت معاملات  مورد توجه قرار گرفته است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو