مدیران خودروعصر اعتبار

معاون مسکن وزیر راه و شهرسازی خبر داد

پیگیری برای افزایش پوشش وام خرید مسکن

عصر ساختمان- معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه هم اکنون میزان پوشش وام خرید مسکن در شهرهای کوچک ۸۰ درصد و تهران تا ۵۰ درصد است،گفت:مذاکرات ما با بانک مرکزی بر این نکته تاکید دارد که میزان تسهیلاتی که بانک‌ها برای خرید مسکن ارائه می‌کنند درصد بالاتری از خرید مسکن را پوشش دهد.

پیگیری برای افزایش پوشش وام خرید مسکن
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از فارس، حامد مظاهریان گفت:در تمام مذاکرات با بانک مرکزی درخواست ما این است که میزان تسهیلاتی که بانک‌ها برای خرید مسکن ارائه می‌کنند درصد بالاتری از خرید مسکن را پوشش دهد و بازپرداخت اقساط در توان خریداران مسکن باشد.

    وی با اشاره به اینکه در مذاکرات با بانک مرکزی بر این موضوع تأکید داشته‌ایم که میزان وام باید افزایش یابد و طول مدت بازپرداخت اقساط از 12 سال به 15 سال برسد،خاطر نشان کرد: در حال حاضر میزان پوشش وام در شهرهای کوچک برای خرید مسکن 80 درصد و تهران تا 50 درصد است بنابراین برای پوشش بیشتر و بالا رفتن درصد این پوشش باید میزان وام افزایش یابد.

    پیشتر معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفته بود در مذاکرات با بانک مرکزی بر این موضوع تأکید کرده‌ایم که میزان وام باید افزایش یابد و طول مدت بازپرداخت اقساط از 12 سال به 15 سال برسد و نرخ سود این تسهیلات که در حال حاضر در بافت فرسوده 8 درصد و در سایر نقاط 9.5 درصد است کاهش یابد.

    وی تصریح کرده بود معتقد هستیم که این سه خواسته ما به توان اعتباری بانک‌ها بستگی دارد و بانک مرکزی با این سه خواسته و پیشنهادات در مذاکرات مخالفتی نداشته است اما به هر حال موافقت با این موضوع نیز به شرایط اعتباری بانک‌ها و رهایی بانک‌ها از دارایی‌های سمی بستگی دارد.

    همچنین آخوندی وزیر راه و شهرسازی دو روز پیش با اشاره به این‌که دولت یازدهم افزایش قدرت خرید را در جهت توانمندکردن مردم با تکیه بر نظام پس انداز افزایش داد، اظهار کرد:" نرخ سود تسهیلات در بافت فرسوده 8 و در سایر بافت ها 9.5 درصد است که رقم مناسبی است. در حال حاضر 260هزار نفر در صندوق پس انداز یکم ثبت نام کرده‌اند که باید بتوانیم این رقم را افزایش دهیم، پس پیشنهادم به رئیس‌جمهوری این است که میزان اعطای تسهیلات مسکن را از هر شش ماه یک برابر به هر پنج ماه یک برابر افزایش دهد".

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو