مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرعامل نوسازی تهران:

رشد ۴۹ درصدی صدورپروانه‌های ساختمانی در پایتخت در ۵ ماهه نخست سال جاری

عصر ساختمان- مدیرعامل نوسازی شهری تهران گفت: پنج ماه نخست امسال در مقایسه با ۵ ماه سال گذشته صدور پروانه های ساختمانی ۴۹ درصد رشد داشته است.

رشد ۴۹ درصدی صدورپروانه‌های ساختمانی در پایتخت در ۵ ماهه نخست سال جاری
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از وزارت راه و شهرسازی، فتح‌اللهی مدیرعامل نوسازی شهر تهران گفت: در تهران سه هزار و 268 هکتار بافت فرسوده داریم که این معادل 5 درصد مساحت شهر تهران را شامل می شود.

    وی گفت: این 5 درصد شامل 206 هزار و 868 پلاک است که چیزی حدود یک و نیم میلیون جمعیت تهران در آن زندگی می کنند.

    فتح‌اللهی ادامه داد: با توجه به بسته تشویقی که از سال قبل پایه گذاری شد ضمن ارتقای کیفیت واحدهای مسکونی قرار شد قیمت به گونه ای مدیریت شود که برای خرید یا خریداران و متقاضیان به صرفه باشد.

    وی افزود: خوشبختانه با توجه به بسته تشویقی در 5 ماه اول، نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد بودیم که در زیربنا 65 درصد و در تعداد پلاک 56 درصد رشد داشته ایم. وی گفت: در تعداد پروانه های تجمیعی 52 درصد رشد داشته ایم.

    فتح‌اللهی افزود: اگر این آمار را مقایسه کنیم با وضع صدور پروانه در خارج از بافت فرسوده متوجه می شویم که فقط در زیربنا شاهد کاهش 20 درصدی بوده‌ایم و امسال صدور پروانه دانه درشت نداشتیم.

    وی همچنین با اشاره به سخنان رئیس‌جمهور در خصوص رونق مسکن در بافت‌فرسوده گفت: اخیرا در خانه ملت هم وزیر راه و شهرسازی در این خصوص سخنانی گفتند و اینکه مسکن اجتماعی باید در بافت فرسوده شکل بگیرد.

    مدیرعامل سازمان نوسازی به خبرگزاری صدا و سیما،گفت: خوشبختانه یک اتفاق نظری میان دولت و شهرداری و وزارتخانه‌ها وجود دارد و امروز نیز با توجه به شرایط اقتصادی هیچ چاره‌ای جز رونق مسکن در بافت‌فرسوده نداریم.

    فتح‌اللهی گفت: در سازمان نوسازی شهرداری تهران مدل رونق متوازن تولید مسکن را تهیه کرده ایم که بر اساس دو پایه تحریک متقاضی و تحریک عرضه مسکن استوار شده است. وی افزود: در دولت یازدهم مصوبه ای در اول فعالیت گذرانده شد که سالانه 300 هزار وام داده شود که در چهار سال آن این وام ها بسیار محدود و کم بود.

    مدیرعامل سازمان نوسازی گفت: اخیرا دولت محترم در تلاش است که بتواند توافقاتش را عملی کند.

    فتح اللهی با اشاره به توافقی که در پرداخت وام برای متقاضیان مسکن در بافت فرسوده بین شهرداری و وزارت راه و شهرسازی اتفاق افتاد گفت: در این توافق نامه قرار شد وام به صورت 4 درصد به متقاضیان پرداخت شود که مابقی این تفاوت را 9 درصد را دولت و 5 درصد را شهرداری کمک کند.

    وی افزود: اخیرا بانک مرکزی نرخ سپرده را 15 درصد اعلام کرده که اگر 4 درصد را کم کنیم که متقاضیان پرداخت کنند 11 درصد می ماند که این هزینه به دولت تحمیل می شود بسیار کم است و دولت قادر خواهد بود کمک بیشتری را به متقاضیان انجام دهد.

    فتح اللهی گفت: ارائه تسهیلات از سوی بانک مسکن و بانک های عامل از مهر امسال اجرایی خواهد شد که امیدواریم که این قول ها در مهرماه عملیاتی شود. وی افزود: در سال گذشته فقط 10 هزار متقاضی به بانک معرفی شدند که چهار و 500 نفر توانستند وام دریافت کنند و البته بعضی از آنها مدارکشان ناقص بود و با توجه به اینکه نرخ سود مصوب قرار بود 4 درصد باشد اما 18 درصد پرداخت شد برخی از متقاضیان از دریافت وام سر باز زدند.

    وی همچنین با اشاره به اینکه هدف نهایی تولید مسکن انبوه با کیفیت مناسب است افزود: باید تسهیلاتی را ایجاد می کردیم تا نرخ هزینه تولید مسکن 30 تا 35 درصد کاهش یابد.

    فتح‌اللهی افزود: هزینه خرید حق انشعاب گاز آب و برق و عوارضات شهرداری را صفر کردیم و بخشی از هزینه نظام مهندسی را متقبل شدیم تا هزینه ساخت کاهش یابد.

    وی افزود: در حال حاضر هزینه ساخت یک متر مربع واحد مسکونی 950 تومان است که در صورت ایجاد تسهیلات تا 450 هزار تومان کاهش خواهد یافت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو