مدیران خودروعصر اعتبار

احداث ۴۶۳ واحد مسکن اجتماعی در چهارمحال و بختیاری

عصر ساختمان- مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری، سهمیه احداث واحدهای مسکن اجتماعی این استان در سال جاری را ۴۶۳ واحد عنوان کرد.

احداث ۴۶۳ واحد مسکن اجتماعی در چهارمحال و بختیاری
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، سهراب رئیسی در عین حال اظهار کرد: برنامه و شیوه نامه اجرایی این طرح تاکنون به استان ها ابلاغ نشده است.
    وی با تشریح خدمات بنیاد مسکن برای تامین، بهسازی و بازسازی مسکن در روستاها و شهرهای کمتر از 20 هزار نفر تصریح کرد: از سوی این بنیاد 8 هزار و 378 واحد مسکن مهر با یکهزار و 675 میلیارد ریال اعتبار در چهارمحال و بختیاری احداث و تمامی واحدها تکمیل و تحویل متقاضیان شد.
    بخش قابل توجهی از شهرهای استان چهارمحال وبختیاری دارای جمعیت زیر 20 هزار نفر بوده و خدمات بخش مسکن را از بنیاد مسکن دریافت می کنند.
    بنابراین گزارش، طرح مسکن اجتماعی و حمایتی با هدف خانه دار شدن خانوارهای کم درآمد در کشور برای سالیانه 100هزار واحد مسکن برنامه ریزی شده است که این طرح در سال جاری به استناد مصوبه دوم اسفند ماه سال گذشته هیات دولت آغاز می شود.
    براساس جزئیات ابلاغ شده طرح مسکن اجتماعی توسط معاون اول رئیس جمهوری در صورت وجود متقاضیان از گروه‌های کم‌ درآمد برای خرید واحدهای مسکن مهر بدون متقاضی، به ازای هر واحد مسکونی هفتاد میلیون ریال کمک بلاعوض پرداخت می‌ شود.
    همچنین به اشخاص حقیقی و حقوقی دارای زمین که تمایل به ساخت واحدهای مسکونی استیجاری با نرخ‌ های اجاره ترجیحی و در قالب توافق با بنیاد مسکن داشته باشند، به ازای هر واحد استیجاری تا دو برابر سقف تسهیلات جزء (1) بند (الف) این تصویب‌ نامه تسهیلات اعطا می‌شود.
    کمک هزینه اجاره خانوارهای کم ‌درآمد ماهانه به ترتیب تا 2 میلیون ریال برای شهرهای زیر (500) هزار نفر و تا 4 میلیون ریال با افزایش سالانه (10 درصد) برای شهرهای بالای (500) هزار نفر تعیین می ‌شود.
    وام قرض ‌الحسنه ودیعه مسکن برای حمایت از خانوارهایی که توان بازپرداخت اقساط را دارند به ازای هر واحد 75 میلیون ریال با بازپرداخت (60) ماهه تعیین می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی