مدیران خودروعصر اعتبار

شرکت‌های ایتالیایی چگونه با انبوه‌سازان ایران همکاری خواهند کرد؟

عصر ساختمان- آیا انبوه‌سازان ایرانی قصد همکاری با شرکت‌های ایتالیایی را دارند و در صورت تمایل به همکاری در چه زمینه‌هایی می‌توانند با این شرکت‌ها همکاری کنند؟

شرکت‌های ایتالیایی چگونه با انبوه‌سازان ایران همکاری خواهند کرد؟
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۳:۰۰

    به گزارش «عصر ساختمان» به نقل از خبرآنلاین، چند ماه پیش، وزارت راه و شهرسازی با معرفی 121 پروژه آماده اجرا، در دو حوزه راه و مسکن از ظرفیت 25 میلیارد یورویی این پروژه‌ها برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی خبر داد و در این مدت و بعد از توافقات هسته‌ای سران اقتصادی چند کشور خارجی ضمن ورود به کشور و دیدار با وزیر راه وشهرسازی برای آغاز عملیات ساخت و سرمایه‌گذاری در این پروژه‌ها اعلام آمادگی کردند. اما یکی از مهم‌ترین و جدی‌ترین آنها شرکت‌های ایتالیای هستند که چندی پیش نیز به دعوت انجمن شرکت‌های ساختمانی ایران برای آشنایی با فرصت‌های سرمایه‌گذاری در پروژه‌های عمرانی بخش خصوصی و دولتی با پیمانکاران ایرانی دیدار کردند و نمایندگان شرکت‌های ایتالیایی برای مذاکره نهایی و آشنایی نزدیک با این پروژه‌ها در نشست مشترک با پیمانکاران ایرانی تشکیل جلسه دادند.

    در هفته اخیر حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی ایران نیز با دعوت رسمی مقامات بلندپایه ایتالیا عازم رم شد که یکی از مسایلی که به آن پرداخته شد، همکاری‌های مشترک این دو کشور در زمینه ساخت‌وساز بود.

    اما آیا شرکت‌های ایرانی تجربه همکاری با شرکت‌های ایتالیایی را دارند؟ آیا اکنون قصد همکاری با این شرکت‌ها را دارند و در صورت تمایل به همکاری در چه زمینه‌هایی می‌توانند با این شرکت‌ها همکاری کنند؟

    محمدمهدی مافی،دبیر انجمن انبوه‌سازان مسکن تهران در رابطه با سابقه همکاری شرکت‌های ایتالیایی با شرکت‌های داخلی گفت: من در رابطه با همکاری شرکت‌های ایتالیایی با شرکت‌های ایرانی اطلاعی ندارم، اما شرکت‌های ایتالیایی قبلاً در ایران پروژه اجرا کرده‌اند و با بازار ساخت‌وساز در ایران آشنا هستند و یکی از پروژه‌هایی که می‌توان به آن اشاره کرد، پروژه‌های شهرک چشمه است که توسط شرکت‌های ایتالیایی ساخته شده بودند و اکنون هم وجود دارند.

    او در پاسخ به اینکه شرکت‌های داخلی در چه زمینه‌ای می‌توانند با شرکت‌های ایتالیایی همکاری کنند؟ گفت: هم از لحاظ مصالح نوین ساخت و سیستم‌های نوین ساخت، هم از لحاظ تکنولوژی‌ها و هم از لحاظ ماشین‌آلات که ایتالیا در آنها بسیار قوی است، شرکت‌های ایتالیایی می‌توانند به ساخت‌وساز کشور و انبوه‌سازان کمک کنند، از آنجایی که ساختمان یک بخشی است که هر روز در حال نو شدن است و کشور ما به خاطر شرایط تحریمی در بخش ساخت‌وساز از تکنولوژی‌ها نمی‌توانست استفاده کند بنابراین شرکت‌های داخلی ما می‌توانند در این مواردی که نام بردم از شرکت‌های ایتالیایی کمک بگیرند.

    دبیر انجمن صنفی انبوه‌سازان تهران گفت: از نظر من اکنون زمان مناسبی برای همکاری با این شرکت‌هاست و امیدواریم با سفر آقای رئیس جمهور این فضا بهتر شود و ظهور فعالان بخش مسکن از کشور ایتالیا در ایران بتواند اثرگذار باشد و شرایط کشور ما را بهتر کند.

    ایرج رهبر، عضو هیات مدیره کانون سراسری انبوه‌سازان ایران نیز در رابطه با همکاری این شرکت‌ها با انبوه‌سازان ایرانی گفت: تاکنون در زمینه ساخت‌وساز با شرکت‌های ایتالیایی همکاری نداشتیم، اما به تازگی رئیس جمهور به این کشور سفر کرده و در زمینه ساخت‌وساز نیز با شرکت‌های ایتالیایی صحبت‌هایی شده است و در صورت توافق، باید شرکت‌های داخلی با شرکت‌های خارجی یکی شده و با هم همکاری کنند، یعنی ممکن است این شرکت‌ها در ایران سرمایه‌گذاری کرده و شرکت‌های ایرانی نیز اجرای آنها را بر عهده بگیرند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو