مدیران خودروعصر اعتبار

طلسم ۱۴۰۰ روزه آخوندی در مسکن مهر شکسته شد

عصر ساختمان- گرچه وزیر راه و شهرسازی همچنان یکی از سر سخت ترین مخالفان مسکن مهر به شمار می آید اما آخوندی پس از ۱۴۰۰ روز طلسم خود را در این طرح ملی شکست.

طلسم ۱۴۰۰ روزه آخوندی در مسکن مهر شکسته شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از تسنیم، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی دولت یازدهم و دوازدهم، از همان مرداد 92 و با فاصله ای اندک از اخذ رای اعتماد نمایندگان مجلس دریافت  مخالفت خود را با طرح مسکن مهر علنی کرد.

    وی در چهار سال اول وزارتش از هر زمان و مکانی برای ابراز مخالفتش با طرح مسکن مهر می کرد و هزینه 100 هزار میلیارد تومانی به قول خودش در "بیابان ها" را بی فایده دانسته و بارها و بارها طرح مذکور را در حل مشکل تاریخی بد مسکنی ناتوان ارزیابی کرده است.

    اسفند سال 93، وزیر راه و شهرسازی به همراه قائم مقام خود به زادگاه مدیرکل روابط عمومی وزارت راه سفر کرد تا با حضورش حدود 10 هزار واحد مسکن مهر استان قزوین را افتتاح کند، اما در نهایت این احمد اصغری مهرآبادی بود که روبان افتتاح واحدهای مسکن مهر را در شهرک محمدیه قیچی کرد.

    وزیر راه و شهرسازی آذرماه سال گذشته در یک برنامه حمل ونقلی با بیان این که یک سوم جمعیت ایران به دلیل مسکن مهر بد مسکن هستند،‌ گفته بود هنوز هم مخالف مسکن مهر هستم،‌این طرح یک سرمایه‌گذاری غیراقتصادی و به ضرر منافع ایران است.

    وی با دفاع از عدم حضور در مراسم افتتاح‌های مسکن مهر تصریح کرد:  می‌توانستم همان ابتدا که به وزارت راه و شهرسازی آمدم می‌رفتم 2 هزار یا 5 هزار مسکن مهر را افتتاح کنم،‌اما به دلیل این‌که با این طرح مخالفم این کار را نکردم. این طرح  سرمایه گذاری غیراقتصادی و به ضرر منافع ایران است.

    وی با بیان این‌که هنوز هم مخالف مسکن مهر هستم، گفت: بیش از 100 هزار میلیارد تومان در مسکن مهر سرمایه‌گذاری شده که محصول آن این است که یک سوم جمعیت ایران در وضعیت بد مسکنی به سر می‌برند.

    تیرماه امسال قرار بود پس از حدود قهر چهار ساله بخشی از واحدهای مسکن مهر پردیس با حضور آخوندی افتتاح شود، اما در نهایت معاون وی این کار را کرد.

    محسن نریمان معاون سابق آخوندی در این باره به تسنیم گفته بود: «وزیر راه و شهرسازی اینجا -در مراسم افتتاح- هست. آقای مهرآبادی قائم مقام وزیر هستند. ایشان (وزیر راه و شهرسازی) چندین بار اینجا بازدید کرد و دستورات افتتاح را داد. امروز (چهارشنبه 14 تیرماه) هم احتمالا برنامه سیستان و بلوچستان داشتنند.حضور ایشان چه چیزی-ضرورتی- دارد، وقتی همه نمایندگانش اینجا هستند. بنده و آقای مهرآبادی نماینده وزیر راه و شهرسازی هستیم.»

    به گزارش تسنیم، آخر هفته ای که گذشت وزیر راه و شهرسازی سرانجام طلسم 1460 روزه خود را شکست. آخوندی به همان منطقه ای که اوایل وزارتش در دولت یازدهم از داخل اتوبوس و پشت شیشه پروژه های مسکن مهرش را بازدید کرده بود رفت و روبان افتتاح تعدادی از واحدهای این طرح را قیچی کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو