مدیران خودروعصر اعتبار

نایب رئیس اتاق بازرگانی :

سپرد‌ه‌ها به بازار مسکن و بورس می‌آید

عصر ساختمان- حسین سلاح‌ورزی گفت: اگر بخواهیم گردش پول به میزان مناسبی برسد و افزایش تولید و خروج از رکورد را شاهد باشیم نرخ سود بانکی باز هم باید متناسب با شرایط اقتصادی کشور، کاهش پیدا کند.

سپرد‌ه‌ها به بازار مسکن و بورس می‌آید
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایلنا، نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران با اشاره به کاهش نرخ سود بانکی، گفت: خوشبختانه بعد از سال‌ها مسئولان نظام بانکی کشور متوجه شدند که ارتباط معناداری بین تورم و نرخ سود بانکی وجود دارد. مسئله‌ای که بارها بخش خصوصی و اقتصاددانان به آن اشاره کرده‌ بودند.

    حسین سلاح‌ورزی ادامه داد: زمانی که تورم 40 درصد بود بانک‌ها استدلال می کردند که این نرخ تورم، سود بالای 20 درصدی کاملا توجیه پذیر است اما امروز که تورم نقطه به نقطه به هشت درصد رسیده است دیگر نرخ بهره بالا هیچ گونه توجیهی ندارد.

    وی ادامه داد:اگر بخواهیم گردش پول به میزان مناسبی برسد و افزایش تولید و خروج از رکورد را شاهد باشیم نرخ سود بانکی باز  هم باید متناسب با شرایط  اقتصادی کشور کاهش پیدا کند.

    سلاحورزی در خصوص تاثیر کاهش نرخ سود بانکی بر بازار طلا و سکه گفت: افراد سپرده‌گذار همواره بانک را مکان جذابی برای سرمایه‌گذاری خود می‌دیدند اما حالا که نرخ سود کاهش پیدا کرده بعضی‌ها این پول را به سمتی می‌برند که از بازار آن اطمینان داشته باشند و آینده خوبی را برای سرمایه خود متصور باشند.

    وی با اشاره به ساختار اقتصادی کشور گفت:به زعم سپرده‌گذاران بازار طلا و سکه نسبت به دیگر بازارها از پایداری و ریسک کمتری برخوردار است و اگر این روند ادامه داشته باشد شاهد ورود سرمایه سپرده‌گذاران به بازار مسکن و بورس نیز خواهیم بود.

    سلاح‌ورزی ادامه داد: معضل دیگری که ما داریم بالا بودن قیمت تمام شده کالا در ایران است که سبب شده ما نتوانیم در بازارهای صادراتی با دیگر کشورها رقابت کنیم. بخشی از این هزینه‌ها ناشی از بالا بودن هزینه‌های مالی و نرخ سود تسهیلات است. حالا که نرخ بهره بانکی کاهش پیدا کرده باالطبع این هزینه‌ها مقداری کاهش پیدا می‌کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار