مدیران خودروعصر اعتبار

نگرانی از گود برج میلاد

عصر ساختمان- رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران بر لزوم پایدارسازی سریع گود برج میلاد تأکید کرد و گفت: زمان نیلینگ گود منقضی شده و تا قبل از بروز هر حادثه‌ای باید گود کنار سالن همایش‌های برج میلاد تعیین تکلیف شود.

نگرانی از گود برج میلاد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، افشین حبیب زاده با اشاره به خطرپذیر شدن گود فاز دوم پروژه برج میلاد گفت: در حال حاضر گودی که در جوار سالن همایش‌های برج میلاد حفر شده در وضعیت مناسبی نیست و باید هر چه سریعتر نسبت به پایدارسازی گود اقدام شود.
    وی با بیان اینکه این گود در کنار سالن همایش‌های برج میلاد است و فاصله قابل توجهی با برج دارد، تصریح کرد: این گود سال‌ها پیش حفر شده و به روش نیلینگ پایدار سازی شده اما این پایداری دائمی نیست و اکنون زمان آن منقضی شده است و باید مجدداً پایدارسازی شود چرا که انجام نیلینگ زمان مشخصی دارد و باید پس از انجام نیلینگ سریعا دیوار حائل و ساختمان در گود ساخته شود.

    رئیس کمیته عمران شورای شهر با بیان اینکه متاسفانه از مدت زمان نگهداری سازه نگهبان نیلینگ عبور کرده‌ایم، گفت: قرار بود در این گود هتل ساخته شود؛ اما به دلیل تغییر طرح، هنوز تغییرات به تأیید کمیسیون ماده پنج و شورای عالی معماری و شهرسازی نرسیده و نمی‌توان ساختمانی در این گود بنا کرد لذا پیمانکار یا مالک که شهرداری است باید تا تأیید طرح،‌ نسبت به تقویت نیلینگ اقدام کنند.

    حبیب زاده با بیان اینکه چندین مانع برای احداث ساختمان در این گود وجود دارد که تا رفع آنها نمی‌توان ساختمانی ایجاد کرد، گفت: از سویی دیگر وضعیت گود در مرحله اضطراری قرار گرفته و لازم است شهرداری از لحاظ ایمنی وارد شود.
    وی با بیان اینکه کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای شهر تهران گزارشی در خصوص وضعیت این گود تهیه کردند گفت: بررسی‌ها نشان داد که ایمن سازی گود بسیار مهم و ضروری است و از آنجایی که حل مشکلات ساخت ساختمان در این گود زمانبر است. فعلا باید موضوع پایدارسازی گود در اولویت قرار گیرد و سریعا این مهم محقق شود.
    عضو شورای شهر تهران افزود: زمان نیلینگ گود منقضی شده و تا قبل از بروز هر حادثه‌ای باید گود کنار سالن همایش‌های برج میلاد تعیین تکلیف شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار