مدیران خودروعصر اعتبار

محمدی خبر داد:

پرونده مسکن مهر در ۵۷۷ شهر باجمعیت کمتراز ۲۵هزارنفربسته شد

عصر ساختمان- مدیرکل مسکن مهر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اعلام کرد طرح مسکن مهر در ۸۷۱ شهر دارای جمعیت کمتر از ۲۵ هزار نفر اجرا شد که تاکنون پرونده آن در ۵۷۷ شهر بسته شده است.

پرونده مسکن مهر در ۵۷۷ شهر باجمعیت کمتراز ۲۵هزارنفربسته شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، از ایرنا امید محمدی افزود: در مجموع ساخت 348 هزارو 900 واحد مسکن مهر در 871 شهر دارای کمتر از 25 هزار نفر جمعیت آغاز شده بود که تاکنون 315 هزار و 873 واحد به متقاضیان تحویل شده است.

    به گفته محمدی، این شهرها در استان های زنجان، قم، قزوین، خراسان جنوبی، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و یزد هستند. در استان اردبیل نیز فقط یک طرح 304 واحدی در بیله سوار و یک مجموعه 51 واحدی در کوی اولیا باقی مانده و در حال تکمیل است.

    وی ادامه داد: هنوز 33هزار واحد مسکن مهر در شهرهای دارای کمتر از 25 هزار نفر جمعیت باقی مانده است که 6 هزار و 600 متقاضی انصراف داده اند، 9 هزار و 339 واحد بدون متقاضی است و سه هزار و 334 واحد دیگر کمتر از 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

    به گفته مدیرکل مسکن مهر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، با مصوبه شورای مسکن کشور مقرر شده است واحدهای مسکن مهر دارای کمتر از 30 درصد پیشرفت فیزیکی از برنامه خارج شود و به همین دلیل سه هزار و 334 واحد مسکن مهر در شهرهای دارای کمتر از 25 هزار نفر از برنامه تکمیلی خارج شده است.

    محمدی اضافه کرد: با این حال عملیات تکمیل 13 هزار و 716 واحد مسکن مهر در این شهرها در دست اقدام است و تلاش می شود تا پایان امسال این واحدها نیز به متقاضیان واگذار شود.

    وی تاکید کرد «وزارت راه و شهرسازی در تامین خدمات روبنایی مشکل ندارد اما تامین و مدیریت خدمات زیربنایی طرح های مسکن مهر در شهرهای دارای کمتر از 25 هزار نفر جمعیت با وزارتخانه های نیرو و نفت است».

    مدیرکل مسکن مهر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اضافه کرد: بر اساس مصوبه هیات دولت قرار است برای آماده سازی خدمات روبنایی مسکن مهر و راه های دسترسی این طرح ها هفت هزار میلیارد ریال توسط سازمان ملی زمین و مسکن اختصاص یابد که سهم ما از این مبلغ یک هزار میلیارد ریال است تا بتوانیم خدمات روبنایی مورد نیاز واحدهای مسکن مهر را در این شهرها تامین کنیم.

    در طرح مسکن مهر قرار بود 2 میلیون و 50 هزار واحد در سراسر کشور ساخته شود که تاکنون 110 هزار واحد بدون متقاضی مانده و مابقی تحویل داده شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی