مدیران خودروعصر اعتبار

عضو شورای اسلامی شهر کردکوی مطرح کرد

تشکیل کمیته ایمنی در کمیسیون حمل‎و‎نقل و ترافیک شورای شهر کردکوی

عصر ساختمان- رئیس کمیسون حمل‎ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر کردکوی از ارائه پیشنهاد تشکیل کمیته ایمنی در کمیسیون حمل‎ونقل و ترافیک شورای این شهر خبر داد.

تشکیل کمیته ایمنی در کمیسیون حمل‎و‎نقل و ترافیک شورای شهر کردکوی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از فارس، رضا روشناسان امروز  در کردکوی، اظهار کرد: پیشنهاد می‎شود در کمیسیون حمل‎ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر کردکوی کمیته ایمنی تشکیل شود.

    وی با اشاره به بند 14 ماده 55 قانون شهرداری‌ها، گفت: براساس این قانون شهرداری مکلف است پس از احصاء ناایمنی در ساختمان‌ها ابتدا اخطار سپس درصورت بی‎توجهی مالک، رأساً اقدام کند.

    رئیس کمیسون حمل‎ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر کردکوی با بیان اینکه مسأله ایمنی ساختمان‌ها در دستور کار کمیسیون حمل و نقل و ترافیک قرار دارد، افزود: ما پیشنهاد ایجاد یک کمیته ایمنی را در دستور کار خود قرار خواهیم داد تا در این کمیته به صورت تخصصی مسائل مربوط به ایمنی شهر مورد بررسی قرار گیرد.

    روشناسان تأکید کرد: باید برای ایمن‎سازی شهر در سه بازه زمانی کوتاه‎مدت، میان‌مدت و بلندمدت چاره‌ای اندیشیده شود و در این بین چاره‎اندیشی در کوتاه ترین زمان ممکن برای ساختمان‌های پر خطر باید در اولویت باشد.

    وی با بیان اینکه باید در اسرع وقت اقداماتی برای کنترل و از بین بردن خطرات ناشی از ساختمان‌های پرخطر انجام شود، یادآور شد: از شهرداری می‌خواهیم براساس قانون نسبت به این مسأله اقدام عاجل داشته باشد و سایر سازمان‌ها نیز پای کار آورده شوند.

    رئیس کمیسون حمل‎ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر کردکوی همکاری و مشارکت سایر دستگاه‎ها را در ایمن‎سازی ساختمان‌های در معرض خطر ضروری دانست و اذعان کرد: از طرفی در بازه زمانی میان‌مدت نیز باید اجرای مبحث 22 مقررات ملی ساختمان که عمدتاً به بازرسی ادواری، تعمیر و نگهداری اشاره شده توجه ویژه‌ای شود.

    روشناسان تصریح کرد: پیشنهاد می‌شود شهرداری، نظام مهندسی و اداره راه و شهرسازی با تفاهم‌نامه سه جانبه اجرای مقررات ملی را الزامی کنند چراکه تاکنون این مهم مورد بی‌توجهی قرار گرفته است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی