مدیران خودروعصر اعتبار

استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی در سیاست‌گذاری‌های آتی مسکن

عصر ساختمان- آخوندی در جمع خبرنگاران مدل‌های دوره دوازدهم را برای رونق بخش مسکن و سیاست‌گذاری‌های شهرسازی تشریح کرد و گفت: مدلی را که در وزارت راه و شهرسازی در حوزه مسکن ترغیب می‌کنیم عمدتا مدلی است که متکی به تمام ظرفیت‌های بخش خصوصی و بدون مداخله دولت است.

استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی در سیاست‌گذاری‌های آتی مسکن
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان»به نقل از  وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی امروز 16 شهریورماه در حاشیه مراسم افتتاح 2058 واحد مسکن مهر در گفتگو با خبرنگاران ضمن دفاع از سیاست‌های مسکن دولت یازدهم گفت: براساس آخرین آمار تعداد پس‌اندازکنندگان صندوق پس‌انداز یکم از 260 هزار نفر عبور کرد و خوشبختانه بحثی که راجع به رونق در بازار مسکن بود براساس آمار منتشر شده محقق شده است.

    آخوندی گفت: رشد معاملات مسکن در 3 ماهه تابستان سال جاری از رشد 7.1 درصدی خبر می‌دهد.

    وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: ما در وزارت راه وشهرسازی به دنبال آن بودیم تا رشد پایدار و بدون اتکا به منابع دولتی داشته باشیم زیرا معتقدیم رشدهایی متکی بر منابع دولت باشد با توجه به گرفتاری‌هایی که دولت‌ها دارند به شدت لرزان است.

    آخوندی افزود: رشدی در مسکن مدنظر ما قرار دارد که متکی بر منابع اقتصادی و منابع مالی مردمی باشد که این رشد، رشد پایداری است و خوشبختانه براساس آمار منتشر شده آغاز رشد پایدار در ابتدای سال 96 گواهی مدعای ما است.

    وزیر راه و شهرسازی با تأکید براینکه رشد پایدار مسکن محقق شده و دولت به آن یارانه‌ای نداده است گفت: نکته بسیار مهم این است که این رشد بدون تورم در بخش مسکن اتفاق افتاده است، همانطور که می‌دانید میزان تورم حوزه مسکن از تورم عمومی هم کمتر بود هرچند که تورم عمومی نیز خوشبختانه کنترل شد و در حال حاضر تک رقمی است.

    وی تسریع کرد: میزان تورم بخش مسکن از تورم عمومی نیز پایین تر است و ما در حال حاضر به سمتی می‌رویم تا یک رونق با ثبات در حوزه بخش مسکن داشته باشیم.

    آخوندی گفت: مدلی را که در وزارت راه و شهرسازی در حوزه مسکن ترغیب می‌کنیم عمدتا مدلی است که متکی به تمام ظرفیت‌های بخش خصوصی و بدون مداخله دولت است.

    وی ادامه داد: از جهت مکانی سیاستگذاری‌های ما عمدتا در شهرها دنبال می‌شوند که شامل بافت میانی و حاشیه‌ای هستند و امیدواریم در این دوره رونق خوبی را شاهد باشیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو