مدیران خودروعصر اعتبار

مدیریت دوگانه شرکت عمران و مسکن‌سازان و شهرداری ثامن ساماندهی شود

عصر ساختمان- رئیس شورای شهر مشهد مقدس گفت: مدیریت دوگانه شرکت عمران و مسکن‌سازان و شهرداری ثامن باید ساماندهی و کارگروه بررسی مسائل بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی تشکیل شود.

مدیریت دوگانه شرکت عمران و مسکن‌سازان و شهرداری ثامن ساماندهی شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان»به نقل از  خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، محمدرضا حیدری صبح امروز در نشست اعضای شورای شهر با معاون وزیر راه و شهرسازی که در محل تالار شهر مشهدمقدس برگزار شد، اظهارداشت: جلسات مستمر بسیاری با دستگاه ها و نهادهای مختلفی در دوره انتقالی شورای پنجم برگزار شد که این جلسات موجب اشراف شورا  به مسائل و مشکلات حوزه مدیریت شهری گشت.

    وی با اشاره به مصوبه اخیر شورای شهرسازی مبنی بر تغییر طرح نوسازی و بهسازی بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی، گفت: در این زمینه مکاتباتی با دستگاه ذی‌ربط صورت گرفت تا نظرات شورای شهر مشهد نیز برای این مهم دریافت شود که متاسفانه نتیجه و خروجی مناسبی به همراه نداشت.

    حیدری با بیان اینکه طرح نوسازی و بهسازی بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی در اجرا با مشکلاتی مواجه شده و تراکم‌های این منطقه بهم ریخته است، تصریح کرد: تجدید نظر هایی که برای این طرح صورت می‌گیرد باید به سمتی برده شود که حداقل تغییرها را داشته باشد.

    وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه طرح کنونی منطقه ثامن بیش از  55 درصد پیشرفت فیزیکی و اجرایی داشته است، اجرای طرح جدید نوسازی این بافت، توازنی ایجاد نخواهد کرد.

    رئیس شورای شهر مشهد مقدس افزود: امیدواریم با همکاری وزارت راه و شهرسازی، دغدغه های حوزه مدیریت شهری مشهد را برطرف کنیم و به سمت و سویی حرکت نماییم که طرح، جنبه امنیتی و اجرایی به خود گیرد.

    حیدری مصوبات اخیر شورای عالی شهرسازی را دارای تبعات مختلفی دانست و گفت: برای اتخاذ تصمیمی مناسب در این زمینه باید کارگروهی تشکیل شود که موضوع طرح نوسازی و بهسازی بافت پیرامونی حرم مطهر و دیگر مسائل مربوط را مورد بررسی قرار دهد.

    وی ضمن اشاره مجدد به اینکه طرح جدید نوسازی بافت حرم رضوی اجرای طرح این بافت را 20 سال به تاخیر می‌اندازد، تصریح کرد: در گام نخست، مدیریت دوگانه شرکت عمران و مسکن سازان و شهرداری ثامن باید ساماندهی شود؛ با ابلاغ طرح جدید، فضا برای مردم و سرمایه‌گذاران به خطر خواهد افتاد.

    حیدری در ادامه اشاره خود به طرح جدید ابلاغی، اظهارداشت: تحقق برخی مسائل مطرح شده در این طرح، غیرممکن است و با واقعیت‌ها فاصله بسیاری دارد؛ این نسخه به هیچ عنوان شفابخش نیست.

    وی با اشاره به برخی چالش های پیش روی مدیریت شهری از جمله محور جنوب، انتقال پادگان و زندان و نیز محور طوس، افزود: در شهر مشهد با بحران جدی در زمینه اشتغال و بیکاری مواجهیم و توقف 2 ساله پروژه مشکلات عدیده‌ای را در زمینه های مختلف ایجاد خواهد کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو