مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری زنجان:

نخستین جشنواره روستا در زنجان برگزار می شود

عصر ساختمان- زنجان-مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری زنجان گفت: نخستین جشنواره روستا با هدف معرفی قابلیت ها و توانمندی های روستانشینان زنجانی ۲۰ تا ۲۵ شهریور برگزار می شود.

نخستین جشنواره روستا در زنجان برگزار می شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از مهر، علی محمودی ظهر چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران، افزود: بحث روستا و روستانشینی یکی از اصول توسعه در کشور است و روستاها در کشور مولد و تولیدگر بوده و این مراکز مهد تولید کشاورزی، دامپروری می باشند.

    وی اظهار کرد: روستاها جایگاه خود را در جامعه حفظ نکرده اند و این موضوع موجب جابه‌جایی افراد از روستاها به شهرها شده  و کاهش جمعیت در روستاها رخ داده و با توجه به مهاجرت‌ها رشد نامتوازن در شهرها صورت گرفته است.

    مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری زنجان از برگزاری جشنواره روستا در شهرستان‌ها خبر داد و گفت: این جشنواره‌ها با رویکرد معرفی روستاهای نمونه برای معرفی به سایر روستاها برگزار می شود و با برپایی جشنواره روستاها ارتباط دو سویه بین شهرنشینان و روستائیان ایجاد شده و بازار روز بین این گروه‌ها ایجاد شود و ایجاد خودباوری و توانمندی در بین روستانشینان از اهداف مهم جشنواره روستایی است.

    محمودی  به جایگاه برپایی و برگزاری نمایشگاه‌ها و جشنواره‌ها در معرفی ظرفیت‌های روستاها تاکید کرد و افزود: ایجاد ارتباط بین شهر و روستا، ایجاد خودباوری و توانمندی در بین روستانشینان از اهداف جشنواره روستایی است و جامعه هدف این جشنواره همه آحاد جامعه از جمله شهروندان هستند و  روستاها بهترین محیط برای اقتصاد مقاومتی و اقتصاد درون‌زا هستند.

    وی ادامه داد: نخستین جشنواره روستا در زنجان با هدف معرفی قابلیت ها و توانمندی های روستانشینان زنجانی 20 تا 25 شهریور در مجموعه تفریحی گاوازنگ برگزار خواهد شد

    مدیرکل امور روستایی استانداری زنجان با اعلام این خبر و با بیان اینکه آشنایی با آداب و رسوم و انواع بازی های بومی – محلی روستایی از جمله اهدافبرگزاری جشنواره روستا است گفت : ارتباط دو سویه بین شهرنشینان و روستانشینان و ایجاد روحیه خودباوری و توانمندی در بین روستانشینان از دیگر اهداف این جشنواره است.

    محمودی افزود: سرمایه های خوبی در روستاهای استان داریم که می توانیم با پرداختن به مباحث تولیدی در روستاها موجب شکوفایی و رونق در جوامع روستایی شویم تا در نهایت شاهد پویایی اقتصاد روستایی باشیم.

    وی با اشاره به اینکه روستا کانون امید و ارزش آفرینی ، مظهر سادگی و بی آلایشی ، منزلگاه دیانت و باورهای قلبی و الگوی همدلی و همزبانی است افزود : مراسم در مجموعه گاوازنگ و از ساعت 19 برگزار خواهد شد و تولیدات روستائیان شامل صنایع دستی ، محصولات کشاورزی و سایر تولیدات در 80 غرفه عرضه خواهد شد.

    مدیرکل امور روستایی استانداری با بیان اینکه در این جشنواره هر روز به نام شهرستانی نامگذاری شده تا در آن روز برنامه های فرهنگی و هنری خود را به نمایش بگذارند گفت : اجرای موسیقی محلی ، انجام بازی های محلی ، معرفی جاذبه های گردشگری و غذاهای محلی آن شهرستان و برگزاری مسابقه از برنامه های هرروز خواهد بود.

    محمودی اعلام کرد: در این جشنواره نمونه های هر شهرستان و روستا در بخش های مختلف معرفی خواهند شد

    محمودی ابراز کرد: دو روستای «قره داغ» و «پایین‌کوه» به عنوان پایلوت برای معرفی زندگی روستایی معرفی شده  است و  نهادسازی در روستاها در حال ایجاد است و در این زمینه ایجاد روش‌های جدید کشاورزی بیشتر و بهتر مورد اهتمام قرار گرفته است.

    مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری زنجان به راهکارهای توسعه در روستاها اشاره کرد و گفت:  برندسازی تولیدات کشاوری و دامپروری از جمله این رویکردها است.

    محمودی یاد آورشد: روستاها به عنوان کانون تولید و محور اشتغال هستند و عرضه مستقیم تولیدات توسط روستائیان و شناساندن مراسم‌های آئینی در هر روز از دیگر محورهای جشنواره روستایی است و این جشنواره  با حضور ابوالفضل رضوی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور برگزار می‌شود.

    وی افزود: آگاهی بازدیدکنندگان از وجود استعدادها، قابلیت‌ها و ظرفیت‌ها  و توانایی های در مناطق روستایی و ظرفیت مناطق در تولید محصولات متنوع به ویژه در زمینه صنایع کوچک، صنایع روستایی و صنایع دستی از  رویکردهای این جشنواره است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو