مدیران خودروعصر اعتبار

۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل طرح مسکن مهر آستارا

عصر ساختمان- - فرماندار آستارا گفت: ۴۰۰ واحد از طرح ۹۰۰ واحدی مسکن مهر این شهرستان بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در مجموع، برای تکمیل این طرح، ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است که باید از محل تسهیلات تکمیلی بانک مسکن و منابع دیگر تامین شود.

۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل طرح مسکن مهر آستارا
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، یونس رنجکش در بازدید از طرح مسکن مهر این شهرستان افزود: جلسه شورای مسکن استان گیلان با هدف بررسی مشکلات مسکن مهر آستارا در استانداری گیلان تشکیل و مقرر شد برای تکمیل واحدها و تحویل آنها، اقدامات لازم انجام شود و هیات تصفیه ظرف یک ماه آینده، فهرست 900 متقاضی واجد شرایط را به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان ارائه کند.
    وی با اشاره به اینکه متاسفانه سوء استفاده های کلانی در طرح مسکن مهر آستارا شده ، اضافه کرد: با توجه به اقدامات انجام گرفته در مشخص شدن آنها، باوجود تشکیل پرونده های قضایی و پیگیری دستگاه های نظارتی، تکمیل واحدها در دستور کار قرار گرفت.
    فرماندار آستارا اظهار کرد: اگرچه مشکلات طرح مسکن مهر این شهرستان، مربوط به دوره های گذشته است ولی تلاش خواهیم کرد برطرف شود و بخش مهمی از مشکلات، پیگیری قضایی را می طلبد و افرادی که حقشان ضایع شده ، باید از طریق مراجع قضایی به آن برسند.
    رنجکش یادآور شد: حل مشکل مسکن مهر آستارا در اولویت کار این شهرستان است و در این رابطه جلسه شورای مسکن با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی در آستارا برگزار شده است.
    کلنگ احداث طرح مسکن مهر آستارا با 900 واحد مسکونی در سال 87 به زمین زده شد و تاکنون فقط 100 واحد از بخش کارگری آن تکمیل و به مالکان واگذار شده است.

    ** تیم رباتیک آستارا مقام دوم مسابقات کشوری را کسب کرد
    رئیس اداره ورزش و جوانان بندر آستارا گفت: تیم رباتیک این شهرستان در بخش ساخت ربات های خلاق هفتمین دوره مسابقات رباتیک کشور، مقام دوم را کسب کرد.
    وحید خاصی پور به خبرنگار ایرنا افزود: این مسابقات به مدت سه روز با شرکت 700 نفر در قالب 245 تیم نونهالان و نوجوانان در هفت رشته ربات فوتبالیست، میزبان، آتش نشان، حل ماز، رالی، ربات خلاق و نوریاب در مشهد برگزار شد.
    وی اظهار کرد: در بخش ساخت ربات های خلاق، تیم کرمانشاه اول و تیم مشهد سوم شد و در تیم آستارا سوگل مشکات به عنوان سرپرست و سماء انصاری، نوشاد خوش ریحان، محمد امین خاک پور و امیررضا پورکاظمی به عنوان اعضای تیم حضور داشتند.
    وی یادآور شد: رباتیک در زندگی بشر ریشه دوانیده و کار در شرایط سخت محیط، کارایی و سرعت بالا، دقت بیشتر، خستگی ناپذیری و کاهش استفاده از نیروی انسانی از دلایل گرایش به آن است.
    آستارا با 91 هزار نفر جمعیت و سه هزار و 500 ورزشکار ساماندهی شده در غرب استان گیلان قرار دارد و در بهمن ماه سال گذشته مسابقات ملی رباتیک کاپ آزاد در این شهرستان برگزار شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی