مدیران خودروعصر اعتبار

اخذ ۶ درصد مبلغ قسط به عنوان جریمه تاخیر در پرداخت اقساط وام مسکن

عصر ساختمان- رییس اداره کل تسهیلات تبصره ای بانک مسکن با تشریح دو مزیت پراخت به موقع اقساط تسهیلات مسکن گفت: جرایم دیرکرد تسهیلات بانکی به ازای هر روز دیرکرد معادل ۶ درصد مبلغ قسط است.

اخذ ۶ درصد مبلغ قسط به عنوان جریمه تاخیر در پرداخت اقساط وام مسکن
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از تسنیم، ندا کسری کرمانشاهی، با بیان این‌که یکی از مزیت‌های پرداخت به موقع اقساط وام مسکن "برخوردار شدن تسهیلات گیرندگان از جایزه خوش حسابی" مختص مشتریان بانک مسکن اظهار کرد: عدم محاسبه جرایم دیرکرد مزیت دوم پرداخت به موقع تسهیلات مسکن است.

    وی ادامه داد: جرایم دیرکرد اقساط تسهیلات مسکن بعضا جرایم سنگینی است که هم برنامه ریزی های آتی بانک را با مشکل مواجه می کند و هم پرداخت آن ها هزینه زیادی را بر تسهیلات گیرندگان تحمیل می کند.تسهیلات گیرندگان می توانند با پرداخت به موقع اقساط تسهیلات خود مشمول پرداخت جرایم دیرکرد نشوند.

    به گفته ی کرمانشاهی هم اکنون جرایم دیرکرد تسهیلات بانکی به ازای هر روز دیرکرد معادل 6 درصد مبلغ قسط است که به تسهیلات گیرنده ها توصیه می شود با پرداخت به موقع اقساط از قرار گرفتن در لیست افراد بدهکار و مشول پرداخت جرایم دیرکرد جلوگیری کنند.

    رییس اداره کل تسهیلات تبصره ای بانک مسکن با اشاره به دریافت جایزه خوش حسابی توسط تسهیلات گیرندگانی که اقدام به پرداخت «زودتر از موعد» اقساط خود می کنند، گفت: تسهیلات گیرندگانی که اقدام به پرداخت اقساط تسهیلات خود قبل از زمان سررسید می کنند از سوی بانک مسکن مشمول 2 درصد جایزه خوش حسابی می شوند؛ با این توضیح که جایزه خوش حسابی 2 درصد از مبلغ کل «مانده بدهی» شامل اصل بدهی و سود تسهیلات است که از این مبلغ کسر خواهد شد. به عبارت دیگر 2 درصد مانده بدهی (شامل اصل و سود تسهیلات)، به عنوان جایزه خوش حسابی برای تسهیلات گیرندگانی که اقدام به پرداخت زودتر از موعد اقساط خود می کنند در نظر گرفته می شود و از کل بدهی آن ها کسر می شود.

    کرمانشاهی همچنین تاکید کرد: جایزه خوش حسابی مشمول همه دارندگان تسهیلات مسکن به جز «تسهیلات یارانه ای» خواهد شد؛ به عنوان مثال تسهیلات مسکن مهر از دو منظر مشمول جایزه خوش حسابی نمی شود؛ اولیل دلیل آن است که جوایز خوش حسابی صرفا به تسهیلاتی پرداخت می شود که بانک از «منابع داخلی» خود اقدام به پرداخت آن کرده باشد (مانند تسهیلات خرید مسکن از محل اوراق حق تقدم تسهیلات) این در حالی است که منابع مالی مسکن مهر از طریق خط اعتباری بانک مرکزی تامین شده است و منابع داخلی بانک مسکن محسوب نمی شود.

    وی افزود: پرداخت تسهیلات جدید و تامین منابع برای پرداخت تسهیلات جدید، منوط به «بازگشت به موقع اقساط تسهیلات پرداخت شده» است؛ بانک مسکن بر مبنای بازگشت منابع حاصل از تسهیلات اعطا شده در دوره های قبل برای پرداخت تسهیلات جدید به متقاضیان، برنامه ریزی می کند؛ این در حالی است که در صورت تاخیر در پرداخت اقساط، برنامه ریزی های بانک برای پرداخت تسهیلات جدید با مشکل و نارسایی مواجه خواهد شد.

    کرمانشاهی تاکید کرد: به این معنی که بانک دیگر قادر به پرداخت تسهیلات جدید به متقاضیان متناسب با برنامه ریزی انجام شده نخواهد بود و این موضوع بر هدف گذاری های بعدی بانک اثر سوء بر جای می گذارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو