مدیران خودروعصر اعتبار

خلأ قانونی در خصوص گودبرداری‌های رها شده

عصر ساختمان : رئیس کمیته بحران شورای شهر تهران درخصوص گودبرداری‌های رها شده در سطح شهر تهران، گفت: قانون مشخصی در خصوص مقابله با این نوع حوادث نداریم.

خلأ قانونی در خصوص گودبرداری‌های رها شده
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۲:۰۰

    به گزارش «عصر ساختمان» به نقل از دنیای اقتصاد، معصومه آباد با بیان اینکه در خصوص پیشگیری از حوادث در سطح شهر بسیار ضعیف عمل کرده‌ایم، گفت: مدیریت بحران در شهرهای کشورما مقابله با بحران است و بعد از به وجود آمدن حادثه، تمامی گروه‌‌های آموزش‌دیده و عوامل اجرایی از گروه‌های امدادی تا اجرایی به مقابله با بحران می‌پردازند.
    او با اشاره به وجود گودبرداری‌های ناایمن و ساختمان‌های نیمه‌کاره در سطح شهر تهران، گفت: این اتفاقات تبعات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی زیادی برای شهر بر جای می‌گذارند. همچنین منظر شهری را نیز دچار اغتشاش می‌کنند. خوشبختانه قوانین لازم برای سازندگان در خصوص مهلت اتمام پروژه وجود دارد اما از سوی مدیریت شهری، قانون مشخصی برای آنکه در این مهلت مقرر، پروژه به اتمام نرسید، چه نوع برخوردی با سازنده شود، وجود ندارد یا در شورای شهر به تصویب نرسیده که با این موضوع سختگیرانه برخورد کند. او ادامه داد: روزانه حوادث زیادی بر اثر گودبرداری‌هایی که رها شده‌اند یا ساختمان‌هایی که به صورت نیمه کاره باقی مانده‌اند، به وجود می‌آید، اما متاسفانه پیگیری‌های ما نیز نتیجه‌بخش نبوده است. باید قوانینی وجود داشته باشد که زمان اتمام یک ساختمان را مشخص و نحوه برخورد مدیریت شهری را نیز با ساختمان‌های نیمه‌کاره تعیین کند. رئیس کمیته بحران شورای شهر تهران با بیان اینکه خوشبختانه حوادث ناشی از گودبرداری‌های رهاشده نسبت به گذشته کاهش داشته است، گفت: مشکل اصلی، تفاهم غیررسمی است که میان سازنده‌ها و بخش اجرایی شکل می‌گیرد و منجر به اتفاقات خارج از سیستم رسمی اجرایی می‌شود که امیدواریم با نظارت دقیق‌تر، این روند را کاهش دهیم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار