مدیران خودروعصر اعتبار

ترکیب سیمانی در جاده هایی که یخ نمی زند!

عصر ساختمان:محققان دانشگاه نبراسکا در لینکلن یک بتن رسانای جدید طراحی کرده‌اند که می‌تواند یخ و برف را از روی خود پاک کند.

ترکیب سیمانی در جاده هایی که یخ نمی زند!
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۶:۰۰

    به گزارش «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، این راه‌حل به فناوری پیشرفته نیاز نداشته بلکه تنها با افزودن ذرات کربن و براده فولاد به مخلوط بتن و اعمال جریان برق به آن امکان‌پذیر شده است.

    این میزان که حدود 1.5 برابر کل مخلوط است، برای ذوب کردن برف کافی است. این سیمان توسط کریس توآن، استاد مهندسی عمران دانشگاه نبراسکا طراحی شده است.

    توآن از سال 2002 این بتن را بر روی پلی در نزدیکی لینکلن آزمایش کرده است. جریان الکتریکی برای پاکسازی پل در مقایسه با هزینه‌های بسیار بالای پاکسازی برف یا مایعات ضد یخ مبتنی بر نمک، هر بار حدود 250 دلار است و کمتر باعث آسیب به جاده می‌شود.

    اکنون این محصول مورد توجه سازمان هوانوردی آمریکا قرار گرفته است. به گفته توآن،‌ در زمان بارش برف باید جاده آسفالت اطراف مناطق ورودی تمیز باشند زیرا چرخ‌دستی‌های زیادی که حامل چمدان‌ها، مواد غذایی، ضایعات و سوخت هستند باید در این مناطق تخلیه شوند.

    این فناوری می‌تواند کاربرد بسیار متفاوت دیگری نیز ارائه کند که به جریان برق نیاز ندارد. توآن با جایگزینی سنگ آهک و ماسه که معمولا در بتن استفاده می‌شود، با ماده‌ای معدنی موسوم به مگنتیت نشان داد که مخلوط همچنین می‌تواند در برابر امواج الکترومغناطیسی نیز مقاومت کند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی